Worldline doet commerciële geste na technisch probleem

Worldline doet commerciële geste na technisch probleem

Na de grote vertragingen op het terugstorten van elektronische betalingen in september, heeft Worldline de zelfstandigenorganisaties beloofd de kwaliteit van de betalingsdiensten te verbeteren. Er komt ook een commerciële geste voor de getroffen handelaars.

Geen transactiekosten van 15 tot 28 oktober

Op 18 september werd Worldline geconfronteerd met een technisch probleem dat het doorstorten van bepaalde elektronische betalingen naar de rekening van handelaars heeft vertraagd. Het was al het derde probleem in 2,5 jaar tijd.

 

Na overleg met de federaties heeft Worldline nu beslist om enerzijds een commerciële geste te verlenen aan de getroffen handelaars – die zullen gedurende twee weken (van 15 tot 28 oktober 2015) geen transactiekosten moeten betalen voor nationale debetverrichtingen, met een maximum van 400 transacties – en anderzijds een protocol uit te werken. Dat bevat de concrete acties die Worldline genomen heeft om de dienstverlening te verbeteren.

 

"Ik wil bij deze nogmaals mijn verontschuldigingen aanbieden aan onze klanten, aan onze partners en aan het bedrijf Bancontact MisterCash Company, dat helaas te vaak werd geassocieerd met fouten, die aan ons lagen en waarvoor zij natuurlijk niet verantwoordelijk konden worden geacht", besluit Willy Walraeve, CEO van Worldline Benelux.

 

Zelfstandigenorganisaties tevreden

"Of het nu gaat om een panne of een vertraging op het betaalverkeer, de financiële impact is niet te onderschatten", zegt Karel Van Eetvelt van Unizo. "Dit akkoord garandeert dan ook een financiële tegemoetkoming voor de getroffen handelaars. Daarnaast verplichten de afgesproken KPI's (kritieke prestatie-indicatoren, nvdr.) Worldline om te blijven investeren in dienstverlening. Willen we elektronisch betalen aanmoedigen, dan moeten handelaars te allen tijde kunnen rekenen op een performant systeem en een goede service."

 

Ook het NSZ is tevreden dat "Worldline ermee instemt een commerciële geste te doen aan de getroffen handelaars en de kans te geven aan handelaars die het meest getroffen zijn om op individuele basis te onderhandelen met Worldline. We stellen ook tevreden vast dat dergelijke onderhandelingen nooit meer zullen gebeuren. Inderdaad, ook wanneer de vooropgestelde objectieven niet worden bereikt, zullen de handelaars automatisch recht hebben op een schadevergoeding, in de vorm van gratis transacties."

 

Philippe Godfroid van de Franstalige Union des Classes Moyennes is wel wat voorzichtiger: "UCM is blij dat Worldline bereid is om de dienstverlening te versterken en is de commerciële geste zeer genegen. Het akkoord gaat dus in de goede richting, al zullen alle voorwaarden volledig moeten worden gerespecteerd."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top