Worldline rolt betalen per smartphone fors uit

Worldline rolt betalen per smartphone fors uit

Worldline rolt betalen per smartphone fors uit

In de loop van de zomer zal het betalen per smartphone fors uitgerold worden, stelt betaalspecialist Worldline. Momenteel zijn o.a. Krëfel en A.S. Adventure voortrekkers, maar ook grote ketens als Delhaize, JBC en Decathlon springen mee op de kar.

Beschikbaar voor bijna iedereen

Worldline heeft met SmartPay een flink ijzer in het vuur als het gaat om betalingen per smartphone: het systeem werkt via de Bancontact-app en is beschikbaar voor 99% van de kaarthouders, aldus het bedrijf. SmartPay werkt met een QR-code op het scherm van de kassa, die de klant moet scannen. Daarna moet hij enkel even controleren of alles klopt en dan zijn pincode ingeven.

 

Het systeem draaide al even proef bij onder andere enkele winkels van Delhaize en bij alle winkels van Krëfel en A.S. Adventure. "Wij geloven in een digitale en mobiele toekomst. Betalen met smartphone is voor veel van onze klanten een handige optie naast de betaalkaart", ziet Dominique Motte, CEO van A.S.Adventure. Met speciale promoties wil Worldline nu zo veel mogelijk handelaars overtuigen om het systeem in gebruik te nemen.

 

Ook handelsfederatie Comeos is erg tevreden over SmartPay: de organisatie hoopt dat steeds minder mensen nog cash zullen betalen, wat de veiligheid in de winkels moet verhogen. Topman Dominique Michel droomt al verder: "Op termijn hopen we te kunnen evolueren naar één elektronische portefeuille per klant, waarin bankkaarten, maaltijdcheques en ecocheques gecombineerd worden." Wel waarschuwt Michel Worldline: "Voor ons is het wel cruciaal dat de kost voor de handelaar niet hoger is dan de kost bij een klassieke kaartbetaling."

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top