Worldline rolt betalen per smartphone fors uit

Worldline rolt betalen per smartphone fors uit

In de loop van de zomer zal het betalen per smartphone fors uitgerold worden, stelt betaalspecialist Worldline. Momenteel zijn o.a. Krëfel en A.S. Adventure voortrekkers, maar ook grote ketens als Delhaize, JBC en Decathlon springen mee op de kar.

Beschikbaar voor bijna iedereen

Worldline heeft met SmartPay een flink ijzer in het vuur als het gaat om betalingen per smartphone: het systeem werkt via de Bancontact-app en is beschikbaar voor 99% van de kaarthouders, aldus het bedrijf. SmartPay werkt met een QR-code op het scherm van de kassa, die de klant moet scannen. Daarna moet hij enkel even controleren of alles klopt en dan zijn pincode ingeven.

 

Het systeem draaide al even proef bij onder andere enkele winkels van Delhaize en bij alle winkels van Krëfel en A.S. Adventure. "Wij geloven in een digitale en mobiele toekomst. Betalen met smartphone is voor veel van onze klanten een handige optie naast de betaalkaart", ziet Dominique Motte, CEO van A.S.Adventure. Met speciale promoties wil Worldline nu zo veel mogelijk handelaars overtuigen om het systeem in gebruik te nemen.

 

Ook handelsfederatie Comeos is erg tevreden over SmartPay: de organisatie hoopt dat steeds minder mensen nog cash zullen betalen, wat de veiligheid in de winkels moet verhogen. Topman Dominique Michel droomt al verder: "Op termijn hopen we te kunnen evolueren naar één elektronische portefeuille per klant, waarin bankkaarten, maaltijdcheques en ecocheques gecombineerd worden." Wel waarschuwt Michel Worldline: "Voor ons is het wel cruciaal dat de kost voor de handelaar niet hoger is dan de kost bij een klassieke kaartbetaling."

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

De pioniersrol van merchandisingketen Shop For Geek

11/12/2017

Een mok van Game of Thrones, een paraplu van Harry Potter, een T-shirt van Assassin’s Creed? Die vind je bij Shop For Geek, de eerste Belgische winkelketen voor merchandisingartikelen. De franchiseformule opende al tien winkels en heeft ambitie. 

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

11/12/2017

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Vijf nieuwe winkels voor A12 Shopping

08/12/2017

In het winkelgebied A12 Shopping, langs de Boomsesteenweg in Schelle, openen de komende weken vijf nieuwe winkels. Ze vervoegen er onder andere Decathlon, dat al langer aanwezig is op het winkelgebied.

Back to top