Zeeman weet winst te verdubbelen | RetailDetail

Zeeman weet winst te verdubbelen

Zeeman weet winst te verdubbelen
Shutterstock

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Investeringen

De omzet van Zeeman kwam in het boekjaar 2016 uit op 548 miljoen euro, een stijging van 3,4% ten opzichte van 2015 (toen de omzet nog met 1,3% daalde). In Nederland steeg de omzet met 2,2% naar 214,2 miljoen euro, in de rest van Europa steeg de omzet met 4,2% naar 333 miljoen euro.

 

Zeeman wijst voor de omzetstijging vooral naar de investeringen van 19,8 miljoen euro die het in 2016 in het bedrijf deed. De meest opvallende investering was de oprichting van een eigen e-commerceplatform. Daarnaast komen er ook nog steeds nieuwe winkels bij. Zeeman telt momenteel bijna 1.300 vestigingen en wil dat in de toekomst optrekken naar 2.000.

 

In 2015 wist Zeeman een winst van 3,5 miljoen euro te halen en die werd in 2016 - ondanks die grote investeringen - meer dan verdubbeld naar 8,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.