Zeeman weet winst te verdubbelen | RetailDetail

Zeeman weet winst te verdubbelen

Zeeman weet winst te verdubbelen
Shutterstock

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Investeringen

De omzet van Zeeman kwam in het boekjaar 2016 uit op 548 miljoen euro, een stijging van 3,4% ten opzichte van 2015 (toen de omzet nog met 1,3% daalde). In Nederland steeg de omzet met 2,2% naar 214,2 miljoen euro, in de rest van Europa steeg de omzet met 4,2% naar 333 miljoen euro.

 

Zeeman wijst voor de omzetstijging vooral naar de investeringen van 19,8 miljoen euro die het in 2016 in het bedrijf deed. De meest opvallende investering was de oprichting van een eigen e-commerceplatform. Daarnaast komen er ook nog steeds nieuwe winkels bij. Zeeman telt momenteel bijna 1.300 vestigingen en wil dat in de toekomst optrekken naar 2.000.

 

In 2015 wist Zeeman een winst van 3,5 miljoen euro te halen en die werd in 2016 - ondanks die grote investeringen - meer dan verdubbeld naar 8,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.