Zeeman weet winst te verdubbelen

Zeeman weet winst te verdubbelen
Shutterstock

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Investeringen

De omzet van Zeeman kwam in het boekjaar 2016 uit op 548 miljoen euro, een stijging van 3,4% ten opzichte van 2015 (toen de omzet nog met 1,3% daalde). In Nederland steeg de omzet met 2,2% naar 214,2 miljoen euro, in de rest van Europa steeg de omzet met 4,2% naar 333 miljoen euro.

 

Zeeman wijst voor de omzetstijging vooral naar de investeringen van 19,8 miljoen euro die het in 2016 in het bedrijf deed. De meest opvallende investering was de oprichting van een eigen e-commerceplatform. Daarnaast komen er ook nog steeds nieuwe winkels bij. Zeeman telt momenteel bijna 1.300 vestigingen en wil dat in de toekomst optrekken naar 2.000.

 

In 2015 wist Zeeman een winst van 3,5 miljoen euro te halen en die werd in 2016 - ondanks die grote investeringen - meer dan verdubbeld naar 8,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Back to top