Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel | RetailDetail

Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel

Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel

(publireportage) In digitale tijden moeten supermarkten meer dan ooit inzetten op beleving met alle zintuigen. Tijdens de recente retailvakbeurs EuroShop in Düsseldorf vierde winkelinrichter Wanzl de fysieke winkel op een indrukwekkende stand.

Elegante draadschappen 


Een kostefficiënte manier om je winkelimago een upgrade te bezorgen, is het nieuwe pure tech schapsysteem van Wanzl: een elegant en stijlvol draadschapsysteem dat niet duurder hoeft te zijn dan het klassieke winkelrek. Dankzij de pure lijnen en de transparante achterwand in draadwerk laat dit designconcept de producten nog meer voor zich spreken. 


Het veelzijdige pure tech systeem biedt een ruime keuze uit verschillende modules voor onder andere wandrekken en gondelkoppen, verstelbare legborden en rugwanden. Dit product is dan ook een prima oplossing voor retailers die zich van hun concurrenten willen onderscheiden maar toch hun investering in de winkelinrichting in de hand willen houden. 


“De eerste Belgische supermarkt die we met pure tech inrichten is Tast Toe in Boortmeerbeek”, weet Alex Declerck, algemeen directeur van Wanzl België. “Het concept is geschikt voor algemene voedingszaken maar ook voor biowinkels, verzorging of horeca. Het is bovendien 100% compatibel met ons wire tech systeem.” De montage gebeurt snel en eenvoudig via een kliksysteem waarvoor je geen gereedschap nodig hebt. Bovendien is het draadschapsysteem verkrijgbaar in verschillende kleuren en texturen. Het tastbare wordt in fysieke winkels immers almaar belangrijker. 
 

Swingende winkelwagentjes


In 2002 was Wanzl de eerste winkelwagenfabrikant die met kunststof winkelwagens op de markt kwam. De Tango maakte snel school en vandaag winnen kunststof wagens een steeds groter marktaandeel. Met de Salsa introduceert Wanzl nu een nieuwe generatie kunststof winkelwagens, licht en wendbaar, met een verfrissend design. Het visueel aantrekkelijke ontwerp is verkrijgbaar in een divers kleurenpallet en is bovendien personaliseerbaar. Je kunt het wagentje dus bestellen in de bedrijfskleuren met je logo of een aangepaste communicatie op de zijkanten en de voorzijde. 


De Wanzl Salsa kan worden voorzien van de handgreep Promobox Plus S-Grip met praktische accessoires zoals een beker- en scannerhouder. De mand bevat geen metalen verstevigingen, waardoor hij EAS- en RFID-compatibel is en dus toekomstbestendig. De wagentjes rijden bijzonder soepel en stil en glijden vrijwel geruisloos in en uit elkaar, wat ook door uw buren op prijs zal worden gesteld. Salsa komt op de markt in 95- en 150-liter formaat, later volgt nog een groter 190-liter formaat. Een gepast formaat dus voor elk winkeltype. 
 

Coole cross-selling opties


U kent het belang van bijkomende plaatsingen op promotionele tafels, voor interessante cross-selling combinaties. Met de groeiende interesse voor gezonde en ultraverse convenienceproducten groeit de nood aan handige en aantrekkelijk ogende koeltafels.


Het antwoord van Wanzl is de YourTable Cool, een mooie promotafel die voorzien is van een geïntegreerde koeling, zodat je er makkelijk gekoelde producten op kunt presenteren in combinatie met droge voeding of dranken. Het discrete ontwerp laat de producten mooi tot hun recht komen. Het geheel doet wat denken aan een marktkraam. Een eyecatcher in uw winkel. 


YourTable Cool is beschikbaar in een standalone versie maar ook als wandunit of gondelkop. Door het compacte formaat is deze YourTable Cool ook geschikt voor kleinere buurtsupermarkten. Het meubel is combineerbaar met legplanken, kratten en manden voor inspirerende cross-selling mogelijkheden. 


Kortom een ideale tool om de ingrediënten van uw recept van de week op te presenteren, bijvoorbeeld. Konijn met pruimen en kriekbier? Of een lunchidee met verse slaatjes, stokbrood en wijn? Kan allemaal! Bovendien is het meubel energie-efficiënt. 
 

Meer info? Wanzl b.v.b.a., Ambachtenlaan 36, 3001 Heverlee. Telefoon: +32 16 40 28 30, E-mailadres: wanzl@wanzl.be 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top