Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel | RetailDetail

Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel

Zo brengt Wanzl meer beleving in uw winkel

(publireportage) In digitale tijden moeten supermarkten meer dan ooit inzetten op beleving met alle zintuigen. Tijdens de recente retailvakbeurs EuroShop in Düsseldorf vierde winkelinrichter Wanzl de fysieke winkel op een indrukwekkende stand.

Elegante draadschappen 


Een kostefficiënte manier om je winkelimago een upgrade te bezorgen, is het nieuwe pure tech schapsysteem van Wanzl: een elegant en stijlvol draadschapsysteem dat niet duurder hoeft te zijn dan het klassieke winkelrek. Dankzij de pure lijnen en de transparante achterwand in draadwerk laat dit designconcept de producten nog meer voor zich spreken. 


Het veelzijdige pure tech systeem biedt een ruime keuze uit verschillende modules voor onder andere wandrekken en gondelkoppen, verstelbare legborden en rugwanden. Dit product is dan ook een prima oplossing voor retailers die zich van hun concurrenten willen onderscheiden maar toch hun investering in de winkelinrichting in de hand willen houden. 


“De eerste Belgische supermarkt die we met pure tech inrichten is Tast Toe in Boortmeerbeek”, weet Alex Declerck, algemeen directeur van Wanzl België. “Het concept is geschikt voor algemene voedingszaken maar ook voor biowinkels, verzorging of horeca. Het is bovendien 100% compatibel met ons wire tech systeem.” De montage gebeurt snel en eenvoudig via een kliksysteem waarvoor je geen gereedschap nodig hebt. Bovendien is het draadschapsysteem verkrijgbaar in verschillende kleuren en texturen. Het tastbare wordt in fysieke winkels immers almaar belangrijker. 
 

Swingende winkelwagentjes


In 2002 was Wanzl de eerste winkelwagenfabrikant die met kunststof winkelwagens op de markt kwam. De Tango maakte snel school en vandaag winnen kunststof wagens een steeds groter marktaandeel. Met de Salsa introduceert Wanzl nu een nieuwe generatie kunststof winkelwagens, licht en wendbaar, met een verfrissend design. Het visueel aantrekkelijke ontwerp is verkrijgbaar in een divers kleurenpallet en is bovendien personaliseerbaar. Je kunt het wagentje dus bestellen in de bedrijfskleuren met je logo of een aangepaste communicatie op de zijkanten en de voorzijde. 


De Wanzl Salsa kan worden voorzien van de handgreep Promobox Plus S-Grip met praktische accessoires zoals een beker- en scannerhouder. De mand bevat geen metalen verstevigingen, waardoor hij EAS- en RFID-compatibel is en dus toekomstbestendig. De wagentjes rijden bijzonder soepel en stil en glijden vrijwel geruisloos in en uit elkaar, wat ook door uw buren op prijs zal worden gesteld. Salsa komt op de markt in 95- en 150-liter formaat, later volgt nog een groter 190-liter formaat. Een gepast formaat dus voor elk winkeltype. 
 

Coole cross-selling opties


U kent het belang van bijkomende plaatsingen op promotionele tafels, voor interessante cross-selling combinaties. Met de groeiende interesse voor gezonde en ultraverse convenienceproducten groeit de nood aan handige en aantrekkelijk ogende koeltafels.


Het antwoord van Wanzl is de YourTable Cool, een mooie promotafel die voorzien is van een geïntegreerde koeling, zodat je er makkelijk gekoelde producten op kunt presenteren in combinatie met droge voeding of dranken. Het discrete ontwerp laat de producten mooi tot hun recht komen. Het geheel doet wat denken aan een marktkraam. Een eyecatcher in uw winkel. 


YourTable Cool is beschikbaar in een standalone versie maar ook als wandunit of gondelkop. Door het compacte formaat is deze YourTable Cool ook geschikt voor kleinere buurtsupermarkten. Het meubel is combineerbaar met legplanken, kratten en manden voor inspirerende cross-selling mogelijkheden. 


Kortom een ideale tool om de ingrediënten van uw recept van de week op te presenteren, bijvoorbeeld. Konijn met pruimen en kriekbier? Of een lunchidee met verse slaatjes, stokbrood en wijn? Kan allemaal! Bovendien is het meubel energie-efficiënt. 
 

Meer info? Wanzl b.v.b.a., Ambachtenlaan 36, 3001 Heverlee. Telefoon: +32 16 40 28 30, E-mailadres: wanzl@wanzl.be 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.