Zooplus groeit met meer dan kwart in 2016 | RetailDetail

Zooplus groeit met meer dan kwart in 2016

Zooplus groeit met meer dan kwart in 2016

De omzet van dierenwebwinkel Zooplus is in 2016 met 28% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Daarnaast heeft Zooplus de ambitie om in 2017 de grens van een miljard euro omzet te doorbreken, tegen 2020 moet dat zelfs twee miljard zijn.

Duitsland grootste markt

De totale omzet van Zooplus kwam in 2016 uit op 909 miljoen euro, een groei van 28% ten opzichte van 2015, toen 711 miljoen euro omzet werd behaald. Op alle dertig markten van Zooplus was er sprake van een tweecijferige groei. Duitsland blijft voor Zooplus de grootste markt met een omzet van 236 miljoen euro, voor Frankrijk (154 miljoen) en Groot-Brittannië (80 miljoen euro). Nederland bevindt zich op de vijfde plaats met een omzet van 62 miljoen euro en België staat op de achtste plaats met 38 miljoen euro.

 

De winst voor belastingen steeg daarnaast van 12,7 miljoen euro naar 17,9 miljoen euro. Het aantal klanten bij Zooplus steeg in 2016 van 4 miljoen naar 4,8 miljoen, waarvan 92% terugkerende klanten zijn.

 

“In 2016 hebben we onze positie als marktleider in de online verkoop van dierbenodigdheden in Europa verder versterkt en zijn we er in geslaagd om onze strategie consistent te blijven volgen”, aldus CEO Cornelius Patt. “In 2017 willen we ons groeitraject blijven volgen en willen we voor de eerste keer een omzet halen van meer dan 1 miljard euro.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.