Auto5 lanceert webshop met ruim 30.000 referenties

Auto5 lanceert webshop met ruim 30.000 referenties

In alle stilte heeft Auto5 zijn vorig jaar gelanceerde online-bandenshop omgebouwd tot een heuse webshop met ruim 30.000 referenties. Daar komen er de volgende weken overigens nog een pak bij, klinkt het.

Van info- en promosite naar heuse webshop

Half maart vorig jaar opende Auto5 als eerste bandenspecialist een online bandenshop in ons land. De automobilist kon er in alle rust banden vergelijken, kiezen, bestellen en meteen een afspraak maken voor een bandenwissel. Die nieuwe service was een grote stap voor Auto5, dat zijn website tot dan vooral als informatie- en promotiekanaal ingezet had.

 

"Het succes van de online-bandenshop overtrof onze verwachtingen. Zonder promotie bestelden veel meer klanten dan verwacht hun banden online. Ook nieuwe klanten kozen dankzij deze tool voor Auto5", zegt Olivier Renard, aankoop- en marketingdirecteur van Auto5.

 

"Dat was voor ons een betrouwbare indicatie dat ook de Belgische consument klaar was voor de stap naar het online shoppen voor zijn autobenodigdheden. Daarom beslisten we om onze website radicaal om te bouwen van een eerder promotionele tool naar een echte shop."

 

Voorlopig enkel Click & Collect

De echte lancering gebeurde enkele weken geleden in alle stilte. "Geen sinecure, want we zijn van start gegaan met meer dan 30.000 referenties, een aantal dat we de volgende weken nog gevoelig zullen verhogen", zegt Olivier Renard. Het aanbod varieert nu al van een busje ruitenspray over remblokjes tot zelfs een elektrische scooter.

 

 "De zoekmotor is één van de grote troeven van onze nieuwe webshop. Als je wisselstukken opzoekt, toont de site enkel onderdelen van het door de klant gekozen voertuig. De shop werkt volgens het 'click & collect'-principe: je bestelt en als het artikel in de winkel van jouw keuze in voorraad is, kan je het twee uur later al oppikken." Voor artikels die niet in voorraad zijn, belooft Auto5 een termijn van maximaal vijf werkdagen.

 

Intussen bestudeert de groep de mogelijkheid om in de toekomst ook 'click & delivery', thuislevering dus, aan te bieden. En de prijzenpolitiek? "Er is geen verschil tussen de prijzen online en die in onze Auto5-centers. Sommige promo's zullen wel enkel online beschikbaar zijn", aldus nog Olivier Renard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top