Autoverkoop kruipt (een beetje) overeind

Autoverkoop kruipt (een beetje) overeind

Met 36.121 nieuwe inschrijvingen tijdens de maand juli toont de automarkt in België voor het eerst dit jaar een tweede opeenvolgende toename van de inschrijvingen: +2,4%.

"Stabiele markt" met lichtpuntje

In juli werden in ons land 36.121 nieuwe auto's ingeschreven. Daarmee lijkt de 'betere' trend zich te bevestigen, want ook vorige maand was er al een stijging merkbaar in de autoverkoop. Toch is euforie niet op zijn plaats: sinds begin dit jaar zijn er amper een half procentje (+0,45%) meer auto's verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. Automobielfederatie Febiac spreekt dan ook liever van "stabiliteit in de markt van nieuwe wagens".

 

Renault en Volkswagen blijven, in die volgorde, veruit de populairste automerken van de Belg. Sterkste stijger in de maand juli was BMW, dat 750 auto's méér verkocht: goed voor een groei met 33,3%. BMW is daarmee het op twee na populairste merk in juli en rukt zelfs op naar een vierde plaats in de rangschikking over de voorbije zeven maanden. Met alles samen 23.799 verkochte voertuigen zit het Duitse premiummerk het Franse Peugeot op de hielen, dat sinds begin dit jaar 24.493 auto's verkocht (maar in de maand juli bijna 10% achteruit ging).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top