Autoverkoop terug in de lift

Autoverkoop terug in de lift
http://www.shutterstock.com/nl/pic-298063157/

Nadat de eerste twee maanden van het jaar een teleurstelling waren voor autodealers, was er in maart opnieuw sprake van een opflakkering. Ten opzichte van een jaar eerder steeg de verkoop in maart met meer dan 4%.

Bijna 30.000 verkopen

In totaal werden er in maart 29.869 auto’s aan de man gebracht, 4,3% meer dan een jaar geleden. Toch loopt de verkoop over de eerste drie maanden samen nog steeds meer dan 10% achter op een jaar geleden door de bijzonder slechte verkoop in januari en februari. In die periode viel de verkoop sterk terug, vanwege het hoge aantal verkochte auto’s in november en december van vorig jaar. Toen kochten veel Nederlanders een nieuwe auto, omdat ze nog konden profiteren van fiscale voordelen.

 

Brancheorganisatie Bovag hoopt dit jaar 400.000 auto’s te verkopen. Dat zijn er beduidend minder dan in 2015, toen er bijna 450.000 auto’s werden verkocht, destijds goed voor 16% meer dan in 2014.

 

Het meest verkochte merk dit jaar is nog steeds Volkswagen, dat in maart wel Opel en Peugeot voor zich moest dulden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top