Belg koopt twee keer zoveel luxeauto’s als rest van Europa

Belg koopt twee keer zoveel luxeauto’s als rest van Europa

In België rijden twee keer zoveel auto’s van premiummerken rond als in de rest van Europa. Dat is voor een groot deel toe te schrijven aan de populariteit van de bedrijfswagen, waarbij vaak wordt gekozen voor een duurder merk.

 

Hogere restwaarde

Vorig jaar waren de vijf grootste premiummerken (BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volvo en Porsche) goed voor 23,8 procent van alle verkochte auto’s in België. Dat blijkt uit cijfers van autosectorfederatie Febiac.

 

Wordt er enkel naar bedrijfswagens gekeken, dan is dat aandeel nog een flink stuk hoger. Bijna de helft van de top twintig van populairste modellen, die als bedrijfswagen worden ingeschreven, is afkomstig van één van die vijf premiummerken. Dat schrijft De Tijd.

 

Belangrijk in dat opzicht is het feit dat de restwaarde aan het einde van een leasecontract veel hoger is bij de premiummerken, terwijl de onderhoudskosten al bij al nog meevallen.

 

Vorig jaar werden er in Europa vijf nieuwe premiumwagens per duizend inwoners verkocht. In België was dat aantal met tien nieuwe wagens per duizend inwoners twee keer zo hoog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top