Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

 

Alexa

Ford werkt daarvoor samen met Amazon en gebruikt dus de voice-assistent Alexa om de bestelling te plaatsen. Gebruikers moeten daarbij enkel “Alexa, ask Starbucks to start my order” zeggen, waarna hun vaste bestelling bij Starbucks geplaatst wordt. Die kan vervolgens worden opgehaald bij één van de laatste tien filialen van Starbucks waar de gebruiker een aankoop heeft gedaan.

 

Dankzij Mobile Order & Pay van Starbucks, waarbij mobiele bestellingen automatisch betaald worden, moet de klant ook niet in de wachtrij plaatsnemen.

 

De integratie van Alexa in de wagens van Ford heeft nog meer voordelen dan enkel het bestellen van een kopje koffie. Chauffeurs kunnen dankzij de voice-assistent bijvoorbeeld ook eenvoudig routebeschrijvingen of sportuitslagen opvragen.

 

Ford is niet het enige bedrijf dat heil ziet in de voice-assistent van Amazon. Ook Motorola gaat binnenkort Alexa toevoegen aan een aantal modellen van zijn smartphones. Google probeert ondertussen ook zijn Google Assistant in steeds meer toestellen te verwerken, om zo rechtstreeks de strijd met Amazon aan te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery

21/04/2017

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Amazon-oprichter wil elk jaar voor 1 miljard dollar aandelen verkopen

06/04/2017

Jeff Bezos, oprichter en topman van e-commercegigant Amazon, heeft aangekondigd dat hij jaarlijks voor een miljard dollar Amazon-aandelen wil verkopen. De opbrengst ervan wil hij in zijn nieuwste ‘speeltje’ pompen: ruimtevaartbedrijf Blue Origin.

Analyse: Zo flirt Amazon met FMCG-fabrikanten

04/04/2017

Het is Amazon menens met de foodmarkt. De e-commercegigant nodigt merkfabrikanten uit om de supermarkt te omzeilen en de consument rechtstreeks te bedienen. Nu ja, rechtstreeks? Via Amazon, uiteraard. Aan messcherpe voorwaarden. 

Filet Pur: Proficiat, Jeff!

31/03/2017

Retailers die hun eigen winkels overbodig willen maken, wat moeten we daar nu eigenlijk van denken? Net hetzelfde als van pizza’s met chocoladetopping, vrezen we. Hier is het weekoverzicht van RetailDetail Food! 

Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

29/03/2017

Amazon heeft in Seattle meer details vrijgegeven over AmazonFresh Pickup. Dat zijn 'pick-up stores', waar klanten snel hun online bestelde boodschappen kunnen ophalen. De ophaallocaties kunnen gratis gebruikt worden door leden van Amazon Prime.

Amazon werkt aan verschillende fysieke winkelconcepten

27/03/2017

Amazon heeft al een tijdje een aantal fysieke boekwinkels en met Amazon Go heeft het ook een supermarktconcept zonder kassa’s ontwikkeld. Volgens insiders heeft het echter nog een aantal fysieke winkelconcepten achter de hand.

Back to top