Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

 

Alexa

Ford werkt daarvoor samen met Amazon en gebruikt dus de voice-assistent Alexa om de bestelling te plaatsen. Gebruikers moeten daarbij enkel “Alexa, ask Starbucks to start my order” zeggen, waarna hun vaste bestelling bij Starbucks geplaatst wordt. Die kan vervolgens worden opgehaald bij één van de laatste tien filialen van Starbucks waar de gebruiker een aankoop heeft gedaan.

 

Dankzij Mobile Order & Pay van Starbucks, waarbij mobiele bestellingen automatisch betaald worden, moet de klant ook niet in de wachtrij plaatsnemen.

 

De integratie van Alexa in de wagens van Ford heeft nog meer voordelen dan enkel het bestellen van een kopje koffie. Chauffeurs kunnen dankzij de voice-assistent bijvoorbeeld ook eenvoudig routebeschrijvingen of sportuitslagen opvragen.

 

Ford is niet het enige bedrijf dat heil ziet in de voice-assistent van Amazon. Ook Motorola gaat binnenkort Alexa toevoegen aan een aantal modellen van zijn smartphones. Google probeert ondertussen ook zijn Google Assistant in steeds meer toestellen te verwerken, om zo rechtstreeks de strijd met Amazon aan te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Amazon en Diageo maken shoppable video’s

17/05/2017

Amazon heeft een samenwerking afgesloten met drankenproducent Diageo rond de productie van enkele 'shoppable' video’s. Daarin worden een aantal cocktails gemaakt op basis van dranken als Captain Morgan en Smirnoff.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zo boort Amazon steeds nieuwe markten aan

15/05/2017

Ook in categorieën waar e-commerce vandaag nog een bescheiden aandeel heeft, zet Amazon de grote middelen in om snel marktaandeel te veroveren. Meubilair en doe-het-zelf behoren tot de volgende doelwitten. 

Edeka en Aldi plaatsen pakjesautomaat van Amazon

09/05/2017

Het online warenhuis Amazon heeft in Duitsland enkele afhaalautomaten geïnstalleerd op de parking van grootwarenhuisketens Edeka en Aldi. Eerder deed het dat ook al in een aantal tankstations van Shell.

“Steeds grotere prijskloof tussen merken en huismerken”

05/05/2017

Kan het aandeel huismerken in België nog sterk blijven stijgen? Retailers evolueren naar een volwaardig merkbeleid. Nationale merken moeten oppassen voor al te grote prijsverschillen…

Back to top