Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

 

Alexa

Ford werkt daarvoor samen met Amazon en gebruikt dus de voice-assistent Alexa om de bestelling te plaatsen. Gebruikers moeten daarbij enkel “Alexa, ask Starbucks to start my order” zeggen, waarna hun vaste bestelling bij Starbucks geplaatst wordt. Die kan vervolgens worden opgehaald bij één van de laatste tien filialen van Starbucks waar de gebruiker een aankoop heeft gedaan.

 

Dankzij Mobile Order & Pay van Starbucks, waarbij mobiele bestellingen automatisch betaald worden, moet de klant ook niet in de wachtrij plaatsnemen.

 

De integratie van Alexa in de wagens van Ford heeft nog meer voordelen dan enkel het bestellen van een kopje koffie. Chauffeurs kunnen dankzij de voice-assistent bijvoorbeeld ook eenvoudig routebeschrijvingen of sportuitslagen opvragen.

 

Ford is niet het enige bedrijf dat heil ziet in de voice-assistent van Amazon. Ook Motorola gaat binnenkort Alexa toevoegen aan een aantal modellen van zijn smartphones. Google probeert ondertussen ook zijn Google Assistant in steeds meer toestellen te verwerken, om zo rechtstreeks de strijd met Amazon aan te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Prime Day beste dag ooit voor Amazon

13/07/2017

Een feestdag uitvinden en er dan de vruchten van plukken: Alibaba deed het met Singles Day en nu heeft Amazon zijn Prime Day. De derde editie daarvan brak heel wat records en bracht Amazon meer omzet op dan Black Friday of Cyber Monday.

Filet Pur: Gemak is het nieuwe goedkoop

07/07/2017

Wat zijn shoppers toch aartslui en rotverwend. En wat is dat geweldig goed nieuws voor retailers. Tenminste, dat leren we toch uit het weekoverzicht van RetailDetail Food. In enkele minuten bent u weer mee! 

Opinie: Jeff Bezos, de nieuwe keizer

05/07/2017

Amazon ontwricht retail op onnavolgbare wijze en zoeft de traditionele spelers aan hoog tempo voorbij, schrijft Ger Boersma van Vertical Retailing. Is er iets aan te doen? 

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Wanneer sportvoeding mainstream wordt

04/07/2017

Sportvoeding, aanvankelijk een nichemarkt gericht op spierbundels, beweegt zich richting de mainstream. Daardoor komt de traditionele retail in beeld, als de supermarktketens een goede categoriemanagement-aanpak implementeren.

Back to top