BMW denkt aan Europese versie van Uber | RetailDetail

BMW denkt aan Europese versie van Uber

BMW denkt aan Europese versie van Uber

De Duitse autofabrikant BMW zou plannen hebben om een eigen Europese versie van taxibedrijf Uber op te zetten. Dat laat bestuurslid Peter Schwarzenbauer in ieder geval uitschijnen tijdens een interview.

DriveNow

Schwarzenbauer zegt dat het niet onmogelijk is dat BMW zijn car sharing service verder zal uitbreiden in de richting van ride sharing. BMW baat in Duitsland samen met autoverhuurder Sixt al DriveNow uit. Die vervoersdienst biedt in Duitsland honderden BMW’s en Mini’s aan die voor een korte tijd kunnen worden gehuurd. Binnenkort kunnen die dus misschien worden gehuurd en daarna door de gebruiker ingezet worden als taxi. DriveNow is naast Duitsland ook nog te vinden in Denemarken, Engeland, Oostenrijk en Zweden.

 

Volgens Schwarzenbauer is er ook nog ruimte voor zo’n dienst, aangezien Uber nog niet helemaal is doorgedrongen in Europa. Dat komt volgens hem door ‘cowboymentaliteit van Silicon Valley’, waarmee Uber heeft geprobeerd uit te pakken. De BMW-bestuurder stelt dat de Europese markt zo echter niet werkt. Hij gaat er wel van uit dat Uber in de nabije toekomst nog eens een stevige poging zal doen om Europa echt te veroveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.

Groeiend Exki zet stap naar Duitsland en Spanje

01/06/2018

De Belgische restaurantketen Exki, die inzet op duurzame en gezonde voeding, vervolgt zijn buitenlandse expansie in twee nieuwe markten. Nog dit jaar zal het bedrijf de kaap van de honderd vestigingen overschrijden.

Plussize-merk Paprika verlegt de focus naar Duitsland

31/05/2018

Paprika, een modemerk voor dames met een maatje meer, is van start gegaan in Duitsland en koestert er grote ambities. Ook in Frankrijk wil het retailmerk fors groeien, maar in Nederland matigt de groep de verwachtingen.

Fiets! zet Hans Struijk Fietsen in de etalage

23/05/2018

De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk staat te koop. Fiets!, sinds 2015 de Belgische eigenaar, herstructureert en stopt met de buitenlandse activiteiten.