BMW verkoopt miljoen auto’s in half jaar

BMW verkoopt miljoen auto’s in half jaar

De Duitse autofabrikant BMW heeft in de eerste zes maanden van 2014 meer dan een miljoen auto's verkocht. Het is de eerste keer dat de autobouwer de grens van 1 miljoen overschrijdt op een periode van zes maanden.

2 miljoen dit jaar is ambitie

Bij die cijfers worden ook de verkopen van de twee zustermerken Mini en Rolls-Royce meegerekend. Volgens verkoopdirecteur ligt het bedrijf dan ook op koers om zijn doelstelling van twee miljoen verkochte wagens in 2014 te halen.

 

Ook bij Volkswagen steeg de verkoop, met vier procent ten opzichte van een jaar geleden, en werd zo de grens van 3 miljoen verkochte auto's voor het eerst doorbroken. Daarbij gaat het enkel om wagens die worden verkocht onder het merk Volkswagen en dus niet om andere merken binnen het concern.

 

Ook bij Opel konden ze een stijging van 4 procent laten optekenen. Dat had het vooral te danken aan de verkoop van het model Mokka. In totaal verkocht Opel in de eerste zes maanden van dit jaar 564.000 auto's. De goede cijfers zullen een opluchting zijn voor moederbedrijf General Motors, dat vorig jaar aankondigde 4 miljard euro te investeren over een periode van drie jaar, om de noodlijdende Europese tak te redden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Back to top