Britse Halfords opent online marktplaats

Britse Halfords opent online marktplaats

De Britse keten Halfords heeft in het Verenigd Koninkrijk een online marktplaats opgericht waar verschillende partners hun producten kunnen verkopen in hun eigen 'stalletjes' op de webshop van Halfords.

Eerste project onder nieuwe CEO

Die had vorig jaar negentig miljoen bezoekers en dat had resultaat: een kwart van alle verkochte fietsen van Halfords werd online gekocht. Het bedrijf wil daarom verder gebruik maken van dat succes en het breidt het aanbod met deze marktplaats gevoelig uit.

 

Halfords heeft bij de start van de marktplaats al meer dan dertig partners kunnen strikken, waaronder Toolsave, Kiddimoto en e-bikes direct. De marktplaats is één van de eerste grote projecten sinds de aanstelling van de nieuwe CEO Jill McDonald.

 

McDonald werd in maart aangesteld als de CEO, nadat ze eerder verantwoordelijk was voor de Britse activiteiten van fastfoodketen McDonald's. Ze verving toen Matt Davies, die naar Tesco trok om daar de Britse afdeling te leiden. McDonald is nu verantwoordelijk voor het uitvoeren van de nieuwe strategie van Halfords die door Davies werd uitgetekend. Daarbij wil de keten vooral op de verkoop van fietsen focussen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top