Carglass neemt CARe Carrosserie België over

Carglass neemt CARe Carrosserie België over

Carglass neemt CARe Carrosserie België over

Autobeglazingsspecialist Carglass neemt CARe Carrosserie België over. Voor Jean-Paul Teyssen, de afscheidnemende CEO van Carglass Belux, is het de kers op de taart van een mooie carrière.

Eerste stap op nieuwe markt

Carglass, de autobeglazingsdochter van D’Ieteren, neemt voor een onbekend bedrag CARe Carrosserie België over, een keten van zestien gespecialiseerde autoschadeherstelbedrijven. Het bedrijf met hoofdzetel in Kortenberg telt 380 medewerkers en realiseerde vorig jaar een omzet van 21 miljoen euro.

 

Met de overname zet Carglass een eerste stap op een totaal nieuwe markt, die van de koetswerkherstellingen. Toch delen beide bedrijven qua strategie en filosofie wel dezelfde waarden: “De bedrijfsstrategie van Carglass, waarbij gekozen wordt voor een herstelling wanneer dit mogelijk is, is ook de strategie van CARe Carrosserie België. Dit garandeert dat klanten steeds de snelste, de meest kostenefficiënte alsook de meest milieuvriendelijke oplossing aangeboden krijgen”, klinkt het in een persbericht.

 

De twee netwerken zullen aanvankelijk naast elkaar blijven bestaan en hun specifieke expertises blijven behouden. CARe Carrosserie zal vooralsnog onder die naam blijven opereren en op termijn zullen bepaalde diensten, zoals ‘smart repair’, ook aangeboden worden in een aantal Carglass-servicecentra.

 

Afscheid van CEO

Het was Jean-Paul Teyssen, CEO van Carglass Belux, zelf die het nieuws van de overname gisteravond in Genk aankondigde tijdens zijn afscheidsviering. Vanaf 1 januari neemt Guido De Paepe het stuur over van Teyssen, die er dan een carrière van ruim dertig jaar heeft opzitten bij Carglass.

 

Met de overname hoopt Teyssen de jarenlange groei van Carglass nog door te trekken, al zal de integratie van de twee bedrijven vooral een taak zijn voor zijn opvolger. “Maar ik ben toch content dat ik met deze transactie de toekomst van Carglass mee kan veiligstellen”, aldus Teyssen in het Belang van Limburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hans Anders rondt kaap van 200 miljoen euro omzet

12/04/2018

De Nederlandse brillenketen Hans Anders heeft zijn omzet vorig jaar met 6% opgeschroefd tot 203,7 miljoen euro. De optiekketen kondigt tegelijk aan zich terug te trekken uit de Franse markt.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Geraakt Hema niet verkocht?

11/04/2018

De Nederlandse warenhuisketen Hema, die sinds september in de etalage staat, geraakt maar moeilijk verkocht. Geïnteresseerde partijen vinden de keten te duur. Eerdere verkooppogingen mislukten ook al. 

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Modeplatform Polyvore stopt na overname door Ssense

09/04/2018

Polyvore, een bekend Amerikaans socialemedianetwerk en inspiratieplatform voor mode, is meteen na de overname door e-commercegroep Ssense stopgezet. Tot verontwaardiging van de gebruikers, die meteen een petitie opstartten.

Ben Fresh volledig in handen van Greenyard

04/04/2018

Greenyard neemt ook de overige aandelen over van Ben Fresh, dat sinds kort door het leven gaat als Greenyard Fresh Direct Belgium. Het bedrijf, dat groenten en fruit levert aan franchisesupermarkten, was al voor 51 procent in handen van Greenyard.