Carglass neemt Nederlandse concurrent Autotaalglas over

Carglass neemt Nederlandse concurrent Autotaalglas over

Belron, moederbedrijf van Carglass, neemt de Nederlandse voertuigbeglazingsgroep Autotaalglas over. Met de 54 vestigingen erbij wordt de groep in Nederland in één klap dubbel zo groot.

Van 56 naar 110 vestigingen

Het Nederlandse Autotaalglas, dat autoruiten vervangt of herstelt, wordt overgenomen door Belron, de grootste voertuigbeglazingsgroep ter wereld en moederbedrijf van Carglass. Financiële details werden niet vrijgegeven.

 

Franchiseorganisatie Autotaalglas bestaat sinds 1986 en realiseert zo'n 3 miljoen euro omzet met 54 vestigingen verspreid over heel Nederland. Dat zijn er (slechts) twee minder dan de 56 die Carglass momenteel bij onze noorderburen uitbaat.

 

Beide merken zullen wel los van elkaar blijven functioneren: "Zo kunnen we twee 'value propositions' aanbieden. Autotaalglas is iets goedkoper dan Carglass", zegt woordvoerster Pascale Weber van D'Ieteren in zakenkrant De Tijd. De Brusselse autodienstengroep D'Ieteren controleert 94,85% van Belron. Belron is intussen actief in 34 landen over vijf continenten en telt 26.500 werknemers die jaarlijks ruim 11 miljoen klanten bedienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Back to top