Citroën opent eerste Belgische DS Store

Citroën opent eerste Belgische DS Store

Autofabrikant Citroën opent binnenkort zijn eerste DS Store in België, waarmee het de DS-modellen als apart merk in de markt wil zetten. De volgende jaren zullen er nog meer DS Stores de deuren openen.

Vijf winkels in drie jaar

De eerste DS Store opent zijn deuren op 8 januari 2015 in Drogenbos, maar daar blijft het zeker en vast niet bij. "De volgende drie jaar zullen in de grote Belgische steden vijf DS Stores verschijnen, en een twintigtal DS Salons, een soort DS-wereld binnen de bestaande Citroën-concessies in het land", zegt François Guieysse, directeur van Citroën en DS Belux aan Vroom.

 

Citroën wil met het merk DS de stap naar de premium-markt zetten en maakt daarvoor gretig gebruik van het bekende DS-label. De eerste Citroën DS werd in 1955 op het autosalon van Parijs en sloeg toen in als een bom, vanwege zijn speciale lijnen en voor die tijd revolutionaire technieken. Meest memorabel is ongetwijfeld de hydropneumatische vering. Bij ons kreeg de Citroën DS al snel de bijnamen Snoek of Strijkijzer, gebaseerd op de speciale vormgeving.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top