Daimler Group doet beter dan verwacht | RetailDetail

Daimler Group doet beter dan verwacht

Daimler Group doet beter dan verwacht

De Duitse autobouwer Daimler heeft in het tweede kwartaal de analisten verrast: het bedrijfsresultaat ging liefst een half miljard euro hoger dan oorspronkelijk werd voorspeld.

Sterke prestatie bestelwagens

Analisten gingen uit van een fikse daling van het bedrijfsresultaat, maar uiteindelijk steeg dat met 5% van 3,76 miljard euro naar 3,97 miljard euro. Mercedes-Benz Cars, het belangrijkste onderdeel van de groep, deed het wel iets minder goed met een daling van 2,234 naar 2,209 miljard euro.

 

Het waren voornamelijk de verkopen bij de bestelwagens en de bussen die ervoor zorgden dat het resultaat van de Daimler Group uiteindelijk toch positief uitdraaide: zo steeg het bedrijfsresultaat van Mercedes-Benz Vans van 238 miljoen euro naar 462 miljoen euro.

 

Voor het volledige boekjaar blijft Daimler voorlopig bij zijn eerdere voorspelling van een nipte stijging van het bedrijfsresultaat ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fiets! zet Hans Struijk Fietsen in de etalage

23/05/2018

De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk staat te koop. Fiets!, sinds 2015 de Belgische eigenaar, herstructureert en stopt met de buitenlandse activiteiten. 

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Delhaize veert op na sterk kwartaal

09/05/2018

Tijdens de eerste drie maanden van 2018 wist Delhaize in België weer aan te knopen met groei. Ook online boekt de retailer vooruitgang, maar de stuntpromoties wegen wel op de marges.