Elektrische autoproducent Tesla opent Belgische showroom

Elektrische autoproducent Tesla opent Belgische showroom

Tesla, de producent van elektrische wagens, opent binnenkort zijn eerste Belgische showroom en servicecentrum in Brussel. Volgens de krant De Tijd gebeurt dat al op 18 juli. Het automerk toont hiermee duidelijk op de expansietoer te zijn.

Uitrol van Europees verkoopnetwerk

De opening van de Belgische showroom past in de plannen van de Amerikaanse autoconstructeur om zijn commercieel netwerk in Europa verder uit te breiden. Naast Brussel komen er dit jaar ook nieuwe showrooms in Amsterdam en Bergen en ook voor 2014 wordt een verdere uitbreiding van het Europees verkoopapparaat gepland.


Daarnaast staan ook nieuwe servicecentra op stapel. Tesla plant doorheen Europa op korte termijn nog dertien locaties te openen waar eigenaars terecht kunnen voor het onderhoud van hun wagen. Het gaat om Brussel, Amsterdam, Parijs, Düsseldorf, Hamburg, Frankfurt, Milaan, Wenen, Genève, Kopenhagen, Bergen, Trondheim en Stavanger.


Ook uitbreiding van het aanbod

De uitbreiding van het verkoop- en onderhoudsnetwerk hangt ook samen met de verruiming van het gamma: tot voor kort bestond dat uitsluitend uit de Roadster, een luxesportwagen, nu omvat het ook de sedan Tesla S. Die gezinswagen krijgt voor de Belgische markt een instapprijs mee van 72.600 tot 83.150 euro, btw inclusief, voor de basisversie. Begin 2014 starten ook de leveringen van de Tesla X.


Om de Belgische plannen te concretiseren, heeft Tesla met Tesla Motors Belgium trouwens al een Belgische vennootschap opgericht. Die kreeg zijn zetel in het Waals-Brabantse Waver.


Nederland blijft intussen wel een centrale rol behouden in het Europese netwerk. Het land blijft de draaischijf voor de distributie van de elektrische auto’s over de Europese markt en daarom gaat het bedrijf er, naast zijn showroom in Eindhoven en het servicecentrum in Tilburg, binnenkort ook in Amsterdam een showroom en dienstencentrum openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top