Fiat Chrysler gaat online verkopen op Amazon

Fiat Chrysler gaat online verkopen op Amazon

Autobouwer Fiat Chrysler gaat auto’s verkopen via Amazon. In een eerste fase gaat het drie modellen verkopen op de Italiaanse webshop van Amazon, waar klanten ook zullen kunnen genieten van een extra korting.

Afhandeling bij dealer

De modellen die via Amazon verkocht gaan worden zijn de Fiat 500, de Fiat Panda en de Fiat 500L. Fiat kiest voor de Panda omdat dat model het meest verkocht wordt in Italië. De Fiat 500 en 500L worden dan weer gelinkt aan een jong en avontuurlijk publiek, dat het wel ziet zitten om online een auto te kopen. “De tijd is gekomen om klanten een nieuwe, meer efficiënte en transparante manier te geven om een nieuw voertuig te kiezen”, zegt Gianluca Italia van Chrysler Italië.

 

Klanten zullen trouwens een goede deal kunnen krijgen als ze online kopen bij Amazon. Bestaande promoties worden online immers tot 33% verbeterd. Italia voegde er aan toe dat meer dan de helft van de Italianen best online een auto wil kopen, maar dat 97% nog altijd de voorkeur geeft aan de traditionele dealer. Consumenten die via Amazon kopen, zullen hun aankoop dan ook kunnen afronden bij een verkoper in de buurt. Twee weken na de online aankoop moet de auto klaar zijn om af te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de VS. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zo boort Amazon steeds nieuwe markten aan

15/05/2017

Ook in categorieën waar e-commerce vandaag nog een bescheiden aandeel heeft, zet Amazon de grote middelen in om snel marktaandeel te veroveren. Meubilair en doe-het-zelf behoren tot de volgende doelwitten. 

Edeka en Aldi plaatsen pakjesautomaat van Amazon

09/05/2017

Het online warenhuis Amazon heeft in Duitsland enkele afhaalautomaten geïnstalleerd op de parking van grootwarenhuisketens Edeka en Aldi. Eerder deed het dat ook al in een aantal tankstations van Shell.

Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler

05/05/2017

Het Italiaanse modemerk Moncler heeft in het eerste kwartaal van 2017 een mooie groei behaald. Vooral de retailverkoop van Moncler maakte een sprong voorwaarts, met name in Europa. De groep baat wereldwijd 191 eigen winkels uit.

“Steeds grotere prijskloof tussen merken en huismerken”

05/05/2017

Kan het aandeel huismerken in België nog sterk blijven stijgen? Retailers evolueren naar een volwaardig merkbeleid. Nationale merken moeten oppassen voor al te grote prijsverschillen…

Amazon Fresh van start in Duitsland

04/05/2017

Amazon is in Duitsland van start gegaan met zijn online supermarkt Amazon Fresh. Voorlopig wordt er enkel nog maar geleverd in Berlijn en Potsdam, maar in de toekomst moet ook de rest van het land de service krijgen.

Back to top