Fiat Chrysler gaat online verkopen op Amazon

Fiat Chrysler gaat online verkopen op Amazon

Autobouwer Fiat Chrysler gaat auto’s verkopen via Amazon. In een eerste fase gaat het drie modellen verkopen op de Italiaanse webshop van Amazon, waar klanten ook zullen kunnen genieten van een extra korting.

Afhandeling bij dealer

De modellen die via Amazon verkocht gaan worden zijn de Fiat 500, de Fiat Panda en de Fiat 500L. Fiat kiest voor de Panda omdat dat model het meest verkocht wordt in Italië. De Fiat 500 en 500L worden dan weer gelinkt aan een jong en avontuurlijk publiek, dat het wel ziet zitten om online een auto te kopen. “De tijd is gekomen om klanten een nieuwe, meer efficiënte en transparante manier te geven om een nieuw voertuig te kiezen”, zegt Gianluca Italia van Chrysler Italië.

 

Klanten zullen trouwens een goede deal kunnen krijgen als ze online kopen bij Amazon. Bestaande promoties worden online immers tot 33% verbeterd. Italia voegde er aan toe dat meer dan de helft van de Italianen best online een auto wil kopen, maar dat 97% nog altijd de voorkeur geeft aan de traditionele dealer. Consumenten die via Amazon kopen, zullen hun aankoop dan ook kunnen afronden bij een verkoper in de buurt. Twee weken na de online aankoop moet de auto klaar zijn om af te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

DHL bezorgt voor Amazon Fresh in Duitsland

23/03/2017

DHL wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh. Vanaf volgende maand gaat het bedrijf bestellingen bij klanten in Berlijn aan huis leveren, de rest van het land moet daarna snel volgen.

Stabiele resultaten voor Italiaanse groep achter Diesel

21/03/2017

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor&Rolf en Maison Margiela, heeft in 2016 gelijkaardige resultaten neergezet als in 2015. Vlaggenschip Diesel deed het minder goed, maar de premiummerken compenseerden.

Nepartikelen spinnen garen bij groei e-commerce

21/03/2017

Met de opkomst van e-commerce is het produceren en verkopen van nepproducten hand over hand toegenomen. Het kopiëren van producten onder min of meer bekende merknamen is een structureel probleem, stelt Europol.

Analyse: Iedereen beeft voor innovatiemachine Amazon

16/03/2017

Het openen van fysieke afhaalpunten lijkt de nieuwste zet te worden van Amazon in de VS. Intussen werkt de retailer ook in Europa (en dus ook in België) versneld aan groei. Hoe kunnen traditionele spelers reageren? 

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Back to top