Fietsenwinkel.nl kiest opnieuw voor fysieke winkels | RetailDetail

Fietsenwinkel.nl kiest opnieuw voor fysieke winkels

Fietsenwinkel.nl kiest opnieuw voor fysieke winkels

Ongeveer een jaar nadat het alle fysieke filialen van de hand deed, kiest fietsenwinkel.nl er opnieuw voor om winkels te openen. Daarbij wordt ingezet op elektrische fietsen, die klanten kunnen uittesten op speciale testparcours.

 

Opmars elektrische fiets

“Bij e-bikes willen consumenten graag eerst het product kunnen zien en voelen. En omdat een e-bike een stuk sneller rijdt dan een normale fiets, is het prettiger om een proefrit in een verkeersvrije omgeving te kunnen maken”, zegt eigenaar en oprichter Bastiaan Hagenouw aan het FD.

 

De nieuwe winkels zijn dan ook niet te vinden op traditionele plaatsen, maar wel op bijvoorbeeld bedrijventerreinen. Daar is meer ruimte, waardoor er meer fietsen in de showrooms kunnen en is er ook plek voor een afgesloten testparcours. Zichtbaarheid heeft fietsenwinkel.nl volgens Hagenouw niet nodig, omdat veel klanten eerst online zoeken en dan bij pas bij een fysiek filiaal terechtkomen.

 

Naar 200 servicepunten

Naast de opening van fysieke filialen wordt er ook nog druk werk gemaakt van de uitbreiding van het aantal servicepunten in Nederland. Daarvan zijn er momenteel al 130 en tegen het eind van het jaar moeten dat er 200 zijn. “We willen voor 80% van de bevolking een winkel binnen redelijke afstand hebben en een servicepunt op kleine afstand”, aldus Hagenouw.

 

De keuze voor de focus op de elektrische fiets bij fietsenwinkel.nl is trouwens niet toevallig. Dat type fiets wordt in Nederland steeds populairder. Momenteel is ongeveer één op drie verkochte fietsen elektrisch. Dat is goed nieuws voor de fietswinkels, want de hogere prijzen van de elektrische fietsen zorgen ervoor dat ondanks een dalende verkoop er toch meer omzet wordt gemaakt in de sector.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alibaba gaat auto’s verkopen uit een automaat

19/12/2017

Een auto aanschaffen moet even simpel worden als een blikje frisdrank kopen, vindt Alibaba-baas Jack Ma. De Chinese retailer heeft concrete plannen om auto’s te verkopen uit gigantische automaten.

KMO Carrièreprijs voor Michel Permeke

18/12/2017

Autoretailer Michel Permeke ontvangt op 26 januari de KMO Carrièreprijs tijdens De Nacht van de KMO. Hij leidt al 37 jaar het autobedrijf Permeke Motors en is ook medeoprichter van sigarenzaak La Casa del Habano.

Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

RetailDetail Magazine #4 staat online

04/09/2017

Zopas verscheen het septembernummer van RetailDetail Magazine, het vierde nummer al dit jaar. Daarin vertellen we meer over de retailstrategie van Auping en brengen we een dossier over duurzaam retailen.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

Back to top