GM concentreert Europese activiteiten bij Opel

GM concentreert Europese activiteiten bij Opel

De Amerikaanse autobouwer General Motors brengt al zijn Europese activiteiten onder bij Opel Group. Dit betekent onder meer dat die ook verantwoordelijk wordt voor merken als Cadillac en Chevrolet.

Europees marktaandeel opvijzelen

De aanpak past in de ambitie van General Motors om tegen 2022 een marktaandeel van 8 procent te halen in Europa, inclusief Rusland. Daarmee zou het merk het nummer twee worden, na marktleider Volkswagen.  Om dat te bereiken werd het plan Drive!2022 opgesteld. Opel zit nu aan 5,8 procent marktaandeel.

 

Tot 2018 plant het concern alvast 28 nieuwe modellen. Het wil onder meer een nieuw aanbod van goedkope auto’s lanceren om daarmee het Renault-merk Dacia te kunnen bekampen. Aanvankelijk wou GM dit doen via Chevrolet, maar het slaagde er niet in om dat merk als dusdanig te positioneren.

 

Rüsselsheim krijgt grote greep op bedrijf

Het nieuwe Opel Group – waarvoor de vennootschap GM Europe werd omgedoopt – zal worden geleid door Karl-Thomas Neumann vanuit het Duitse Rüsselsheim, die ook al de Duitse GM-dochter Adam Opel voorzit. Het management van Opel Group zal overigens voor het grootste deel bestaan uit directieleden van Opel Adam AG, zodat er voor weinig conflicten gevreesd moet worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top