Google brengt autodivisie onder in aparte tak

Google brengt autodivisie onder in aparte tak

Google heeft zijn autodivisie ondergebracht in een aparte tak onder de naam Waymo. Daarin onderzoekt het onder andere de mogelijkheden voor een zelfrijdende auto. Tot nu toe maakte het onderzoek deel uit van Google X.

Voertuigen naar de consument brengen

Google X kan aanzien worden als het laboratorium van het technologiebedrijf, waarin nieuwe ideeën worden uitgetest. Zodra die nieuwigheden op eigen benen kunnen staan, worden ze wel vaker in een aparte tak ondergebracht. Dat is nu het geval met de zelfrijdende auto, die wordt ondergebracht bij Waymo.

 

John Krafcik is de nieuwe CEO van Waymo, dat volgens hem het doel heeft om mensen een veilige en eenvoudige oplossing te geven om zich te verplaatsen. “Wat je nu voelt bij het Waymo-team is dat we vertrouwen hebben dat we deze technologie naar de consument kunnen brengen”, aldus Krafcik. “Onze volgende stap zal zijn om mensen onze voertuigen te laten gebruiken voor alledaagse taken.”

 

Google startte in 2009 al met het onderzoek naar zelfrijdende auto’s, maar tot nu toe was het nooit duidelijk wat het daar mee van plan was. Met de oprichting van Waymo lijkt het er steeds meer op dat het bedrijf van plan is om ook echt zelfrijdende auto’s op de markt te brengen. Daarnaast zouden er al plannen zijn om samen met Fiat Chrysler een semiautonome taxidienst op te starten in 2017.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

“Ferrero dicht bij overname Amerikaanse chocoladetak Nestlé”

11/01/2018

Er is een deal in de maak tussen het Italiaanse Ferrero en het Zwitserse Nestlé over de Amerikaanse chocoladeactiviteiten van die laatste. De producent van o.a. Nutella en Tictac zou 2,8 miljard dollar betalen voor merken als Butterfinger en Baby Ruth.

Quiksilver neemt concurrent Billabong over

05/01/2018

Het Amerikaanse surfmerk Quiksilver heeft zijn Australische sectorgenoot Billabong overgenomen. Quiksilver had eind vorig jaar een overnamebod gedaan op het financieel geplaagde merk en nu zijn beide partijen tot een overeenkomst gekomen.

Amerikaans vriesweer slecht nieuws voor prijzen citrusvruchten

05/01/2018

Het koude weer dat momenteel een groot stuk van de Verenigde Staten in de ban heeft, kan slecht nieuws betekenen voor de prijzen van citrusvruchten en fruitsappen. Producent Florida kreunt immers ook onder het slechte weer.

H&M lanceert nieuw merk: Nyden

22/12/2017

Modegroep H&M brengt volgend jaar nog maar eens een nieuw merk uit: Nyden. Dat zal worden ontworpen in Los Angeles, met de hulp van 'influencers'. Het wordt een merk dat zich wil onderscheiden door co-creatie, beperkte oplages en iets hogere prijzen.

Back to top