Klant is de koning te rijk bij Lexus

Klant is de koning te rijk bij Lexus

(publireportage) Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert.

Door de komst van sociale media en de nieuwste technologieën doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus - de luxedivisie van het Toyota-concern - het Retail 2020 concept. Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

 

Brand moving forward!

De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! De digitale implementaties van DOBIT in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

 

Customer Areas: digitale beleving

De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur.

 

Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet.

 

“Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

 

Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

 

Handover die bijblijft

Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.”

 

“Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat we bij DOBIT hebben ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

 

En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen.De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk!

 

Retail2020 concept in cijfers

DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

 

 

Meer info en inspiratie? Surf naar solutions.dobit.com of contacteer ons via info@dobit.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Philips Lighting: “Dubbel geld verdienen met LED”

18/04/2017

(publireportage) Dat ledverlichting leidt tot een flink lagere energierekening, is slechts de helft van het verhaal. De andere helft is dat retailers met leds hun winkel een stuk aantrekkelijker kunnen maken en daardoor meer omzetkansen genereren. 

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Peugeot neemt Opel over van General Motors

06/03/2017

Het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën neemt het Duitse automerk Opel voor een bedrag van 2,2 miljard euro over van de huidige eigenaar General Motors. Samen worden ze op de één na grootste fabrikant van Europa.

Tesla opnieuw in de rode cijfers

23/02/2017

De Amerikaanse constructeur van elektrische auto’s Tesla heeft zijn vierde kwartaal afgesloten met een nettoverlies van 121 miljoen dollar (115 miljoen euro). In het derde kwartaal was er nog een winst van 21,9 miljoen dollar (20 miljoen euro).

Peugeot bevestigt fusiegesprekken met Opel

14/02/2017

De Franse autogroep PSA, moederbedrijf van merken als Peugeot en Citroën, voert verkennende gesprekken met General Motors rond het samenvoegen van de eigen activiteiten en die van het Duitse Opel en het Britse Vauxhall, die in handen zijn van GM.

Back to top