Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model

Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model

De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla heeft zijn Model 3 onthuld. Met dat nieuwe model wil eigenaar Elon Musk de grote massa aanspreken. De prijs is met ongeveer 30.000 euro dan ook beduidend lager dan bij de andere modellen.

500.000 stuks per jaar

Volgens Tesla is de Model 3 ook meteen de veiligste auto die er te vinden is, met een waardering van vijf sterren op de crashtest. Daarnaast zal elke Model 3 standaard voorzien worden van Autopilot, waardoor de wagen zich zelf door het verkeer kan begeven.

 

Tesla wil ongeveer 500.000 stuks van de Model 3 per jaar bouwen en dat al vrij kort na de lancering van het model. De eerste auto’s zullen eind 2017 bij de klanten geleverd worden. Tijdens de persconferentie rond de voorstelling van de Model 3 zijn er alvast 115.000 bestellingen geplaatst.

 

De basisversie van de Model 3 zal 35.000 dollar (30.000 euro) kosten en zal al heel wat opties bevatten die te vinden zijn op de andere modellen in de hogere prijsklassen. Om het stijgende aantal wagens te kunnen voorzien van laadstations, wil Tesla tegen eind 2017 het aantal Supercharger-laadstations optrekken van 3.600 naar 7.200. Ook de Destination Chargers moeten van 3.600 naar 15.000 groeien tegen de lancering van de Model 3. Het aantal winkels zal dan weer stijgen van 215 naar 441 filialen tegen eind volgend jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

12/12/2017

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Walmart wil geen "winkel" meer zijn

07/12/2017

Het Amerikaanse Walmart is al langer gekend onder die naam, maar eigenlijk was de wettelijke naam van het bedrijf nog steeds Wal-Mart Stores. Daar komt nu echter verandering in: in het tijdperk van e-commerce wil Walmart méér zijn dan een winkelketen.

Mobiele opmars in de Verenigde Staten tijdens Black Friday en Cyber Monday

29/11/2017

Tijdens het voorbije weekend met Black Friday en Cyber Monday is er in de Verenigde Staten sprake geweest van een flinke opmars in verkopen via mobiele toestellen. Toch blijft de gemiddelde verkoopwaarde op mobiel flink achter.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top