Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model | RetailDetail

Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model

Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model

De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla heeft zijn Model 3 onthuld. Met dat nieuwe model wil eigenaar Elon Musk de grote massa aanspreken. De prijs is met ongeveer 30.000 euro dan ook beduidend lager dan bij de andere modellen.

500.000 stuks per jaar

Volgens Tesla is de Model 3 ook meteen de veiligste auto die er te vinden is, met een waardering van vijf sterren op de crashtest. Daarnaast zal elke Model 3 standaard voorzien worden van Autopilot, waardoor de wagen zich zelf door het verkeer kan begeven.

 

Tesla wil ongeveer 500.000 stuks van de Model 3 per jaar bouwen en dat al vrij kort na de lancering van het model. De eerste auto’s zullen eind 2017 bij de klanten geleverd worden. Tijdens de persconferentie rond de voorstelling van de Model 3 zijn er alvast 115.000 bestellingen geplaatst.

 

De basisversie van de Model 3 zal 35.000 dollar (30.000 euro) kosten en zal al heel wat opties bevatten die te vinden zijn op de andere modellen in de hogere prijsklassen. Om het stijgende aantal wagens te kunnen voorzien van laadstations, wil Tesla tegen eind 2017 het aantal Supercharger-laadstations optrekken van 3.600 naar 7.200. Ook de Destination Chargers moeten van 3.600 naar 15.000 groeien tegen de lancering van de Model 3. Het aantal winkels zal dan weer stijgen van 215 naar 441 filialen tegen eind volgend jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fiets! zet Hans Struijk Fietsen in de etalage

23/05/2018

De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk staat te koop. Fiets!, sinds 2015 de Belgische eigenaar, herstructureert en stopt met de buitenlandse activiteiten. 

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Macy's neemt New Yorkse conceptwinkel Story over

02/05/2018

De Amerikaanse warenhuisketen Macy's koopt de New Yorkse conceptwinkel Story. Oprichter Rachel Schechtman wordt bij Macy's benoemd tot 'brand experience officer'. 

Liever plantaardig dan veganistisch voor consumenten

02/05/2018

Plantaardige voeding is - zelfs in de Verenigde Staten - sterk in opmars: 48% van de Amerikanen wil er meer plantaardig eten. Consumenten horen dan wel liever de term plantaardig dan veganistisch, die te streng en negatief klinkt.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.