Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model | RetailDetail

Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model

Tesla mikt op betaalbaar(der) met nieuw model

De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla heeft zijn Model 3 onthuld. Met dat nieuwe model wil eigenaar Elon Musk de grote massa aanspreken. De prijs is met ongeveer 30.000 euro dan ook beduidend lager dan bij de andere modellen.

500.000 stuks per jaar

Volgens Tesla is de Model 3 ook meteen de veiligste auto die er te vinden is, met een waardering van vijf sterren op de crashtest. Daarnaast zal elke Model 3 standaard voorzien worden van Autopilot, waardoor de wagen zich zelf door het verkeer kan begeven.

 

Tesla wil ongeveer 500.000 stuks van de Model 3 per jaar bouwen en dat al vrij kort na de lancering van het model. De eerste auto’s zullen eind 2017 bij de klanten geleverd worden. Tijdens de persconferentie rond de voorstelling van de Model 3 zijn er alvast 115.000 bestellingen geplaatst.

 

De basisversie van de Model 3 zal 35.000 dollar (30.000 euro) kosten en zal al heel wat opties bevatten die te vinden zijn op de andere modellen in de hogere prijsklassen. Om het stijgende aantal wagens te kunnen voorzien van laadstations, wil Tesla tegen eind 2017 het aantal Supercharger-laadstations optrekken van 3.600 naar 7.200. Ook de Destination Chargers moeten van 3.600 naar 15.000 groeien tegen de lancering van de Model 3. Het aantal winkels zal dan weer stijgen van 215 naar 441 filialen tegen eind volgend jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Amazon gaat eigen pakjes en boodschappen leveren

09/02/2018

Amazon wordt zijn eigen logistieke dienstverlener: het gaat zelf de pakjes van zijn marktplaatspartners ophalen en leveren. Ook kunnen klanten van supermarktketen Whole Foods hun boodschappen voortaan binnen de twee uur thuis geleverd krijgen.

Diesel opent eigen namaakwinkel

09/02/2018

Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een ludieke manier gevonden om de strijd aan te gaan met namaakmerken. Het heeft in New York een boetiek geopend waar het zelf ‘namaak’ verkoopt onder de naam Deisel.

Back to top