Tesla zet turbo aan voor Europa

Tesla zet turbo aan voor Europa

Het Amerikaanse automerk Tesla gaat flink uitbreiden in Europa, om zo tegemoet te komen aan het groeiende aantal Europese klanten. Zo komen er onder andere meer dan dertig nieuwe winkels in heel Europa.

Gratis doorheen Europa

Naast de dertig nieuwe filialen zal Tesla ook werken aan het uitbreiden van het Supercharger-netwerk. Die supersnelle laadstations dienen voor het Model S van Tesla en zijn gratis te gebruiken voor eigenaars van zo'n wagen. Een uitgebreid netwerk zal er voor zorgen dat klanten van Tesla gratis grote afstanden zullen kunnen afleggen in Europa.

 

"Tegen het einde van het jaar verwachten we dat je vrijwel overal naartoe kan reizen in Europa, uitsluitend door gebruik te maken van Superchargers", zegt CEO en co-oprichter van Tesla Motors, Elon Musk.

 

In 2013 verkocht Tesla wereldwijd 22.477 wagens. Tegen het einde van 2014 verwacht Tesla dat de verkoop in Europa en Azië samen twee keer zo groot zal zijn als in Noord-Amerika. Drijvende factor achter die groei moet het Verenigd Koninkrijk worden, waar dit jaar een Model S met het stuur aan de rechterkant wordt gelanceerd. Daarnaast moeten ook competitieve financierings- en leasingopties de verkoop opdrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top