Totaalbeleving en primeurs voor "zeer belangrijk" Autosalon van Brussel

Totaalbeleving en primeurs voor "zeer belangrijk" Autosalon van Brussel

De 92ste editie van het Autosalon hoopt 600.000 bezoekers te kunnen lokken met drie wereldpremières en een vernieuwde "totaalbeleving". Voor de autosector, die de laatste tijd klappen krijgt in heel Europa, wordt het een zeer belangrijke editie.

600 auto's en 400 motoren

Na het "kleine autosalon" van begin dit jaar, goed voor een bezoekersrecord van bijna 385.000 mensen, wordt de 92ste editie weer een "groot" salon. De bezoekers zullen op de Heizel zo'n 600 wagens van 35 automerken en 400 motoren van 20 merken kunnen bewonderen en - zo hoopt organisator Febiac - ook kopen. Het Salon pakt ook uit met flink wat premières: drie wereldprimeurs, een tiental Europese en ruim vijftig Belgische primeurs.

 

Om een nog ruimer doelpubliek aan te spreken wil de European Motor Show Brussels, zoals het Autosalon officieel heet, meer dan ooit een "totaalbeleving" zijn: bezoekers kunnen er niet alleen tientallen auto's testrijden, maar er komt ook een indoor testpiste voor voertuigen met een bijzondere milieutechnologie, zoals hybride, elektrische of aardgasmotoren.

 

Oog voor comfort

De meest opvallende nieuwigheden zijn de themastand ter ondersteuning van het technisch auto-onderwijs "Job on Wheels", een zone "I love Pub" waar bezoekers de beste autoreclamespots kunnen ontdekken en een paleis vol luxewagens met loungeterras en wifi. "We hebben ook extra aandacht voor het comfort van de bezoeker. Die kan even uitblazen op de rustpunten, er zijn gsm opladen, mails checken, enzovoort. Het zijn kleine ingrepen die het salonbezoek nog aangenamer moeten maken", aldus Febiac-woordvoerder Joost Kaesemans.

 

De orgnaisator behoudt overigens ook de e-card uit de vorige edities, waarmee bezoekers gratis digitale informatie kunnen verzamelen van de deelnemende exposanten. Dankzij die maatregel bespaart het salon naar eigen zeggen vele tonnen papier.

Tags: