Totaalbeleving en primeurs voor "zeer belangrijk" Autosalon van Brussel

Totaalbeleving en primeurs voor "zeer belangrijk" Autosalon van Brussel

De 92ste editie van het Autosalon hoopt 600.000 bezoekers te kunnen lokken met drie wereldpremières en een vernieuwde "totaalbeleving". Voor de autosector, die de laatste tijd klappen krijgt in heel Europa, wordt het een zeer belangrijke editie.

600 auto's en 400 motoren

Na het "kleine autosalon" van begin dit jaar, goed voor een bezoekersrecord van bijna 385.000 mensen, wordt de 92ste editie weer een "groot" salon. De bezoekers zullen op de Heizel zo'n 600 wagens van 35 automerken en 400 motoren van 20 merken kunnen bewonderen en - zo hoopt organisator Febiac - ook kopen. Het Salon pakt ook uit met flink wat premières: drie wereldprimeurs, een tiental Europese en ruim vijftig Belgische primeurs.

 

Om een nog ruimer doelpubliek aan te spreken wil de European Motor Show Brussels, zoals het Autosalon officieel heet, meer dan ooit een "totaalbeleving" zijn: bezoekers kunnen er niet alleen tientallen auto's testrijden, maar er komt ook een indoor testpiste voor voertuigen met een bijzondere milieutechnologie, zoals hybride, elektrische of aardgasmotoren.

 

Oog voor comfort

De meest opvallende nieuwigheden zijn de themastand ter ondersteuning van het technisch auto-onderwijs "Job on Wheels", een zone "I love Pub" waar bezoekers de beste autoreclamespots kunnen ontdekken en een paleis vol luxewagens met loungeterras en wifi. "We hebben ook extra aandacht voor het comfort van de bezoeker. Die kan even uitblazen op de rustpunten, er zijn gsm opladen, mails checken, enzovoort. Het zijn kleine ingrepen die het salonbezoek nog aangenamer moeten maken", aldus Febiac-woordvoerder Joost Kaesemans.

 

De orgnaisator behoudt overigens ook de e-card uit de vorige edities, waarmee bezoekers gratis digitale informatie kunnen verzamelen van de deelnemende exposanten. Dankzij die maatregel bespaart het salon naar eigen zeggen vele tonnen papier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top