Touring Verzekeringen komt met nieuw winkelconcept

Touring Verzekeringen komt met nieuw winkelconcept

Touring Verzekering heeft enkele weken geleden een nieuwe flagshipstore geopend in Brussel, volgens een volledig nieuw concept. De nieuwe winkel moet klanten wegwijs maken in het gebruik van online verzekeringen.

Meer polissen online

"Jaarlijks komen zo'n 75.000 bezoekers langs in onze 12 fysieke shops, verspreid over het land. Ongeveer 60 procent van hen zou zich eigenlijk de verplaatsing en tijd kunnen besparen omdat ze ook perfect via onze website of via het callcenter geholpen kunnen worden", zegt CEO Hans Vranken van Touring Verzekeringen.

 

In de nieuwe winkel in Brussel worden klanten geholpen bij het afsluiten en beheren van hun online verzekeringen. Zo wil Touring Verzekeringen hun klanten helpen om over die drempel te geraken, want 64 procent van de offertes worden dan wel online aangevraagd (tegenover 15 procent in de shops en 21 procent via het callcenter), toch sluit slechts 35 procent zijn polis ook daadwerkelijk online af. 36 procent van de klanten trekt daarvoor naar de shops en 29 procent doet het via de telefoon. Nochtans krijgen klanten 20 procent korting op hun autoverzekering als ze die online afsluiten.

 

"In de toekomst gros via internet"

In de nieuwe flagshipstore in Brussel wil Touring Verzekeringen dan ook de focus leggen op online. Zo vinden klanten er een Smart Corner, waar ze zelf een online offerte kunnen aanvragen en die met behulp van een medewerker kunnen afsluiten.

 

"Veruit de meeste klanten beginnen hun zoektocht via het internet, maar wij zien ook dat veel Belgen nog graag persoonlijk contact hebben vooraleer de beslissende stap te zetten. Toch is het nu al overduidelijk dat het gros van onze verzekeringscontracten in de toekomst via het internet zal worden afgesloten," aldus Hans Vranken.

 

Touring Verzekeringen bekijkt of ze het concept ook kan overbrengen naar de 11 andere winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top