Verkoop Tesla Model S schiet hoogte in

Verkoop Tesla Model S schiet hoogte in

Autobouwer Tesla zag het aantal bestellingen voor zijn Model S in het tweede kwartaal flink de hoogte in schieten. Het aantal aankopen steeg met 52 procent, meer dan de elektrische autobouwer verwachtte.

Voorsprong op concurrenten

In de voorbije drie maanden verkocht Tesla 11.507 Model S auto's, terwijl het zelf een getal tussen 10.000 en 11.000 had voorspeld. Daarmee doet Tesla het ook beduidend beter dan andere elektrische auto's, die het moeilijk hebben in een markt met lage benzineprijzen.

 

Daarnaast heeft de Model S van Tesla nog enkele andere grote voordelen: het model kan veel langere afstanden afleggen met één oplaadbeurt, heeft plek voor zeven personen en heeft de prestaties van een sportwagen. Tesla blijft ook functies toevoegen aan de wagen via software updates, ook daarin heeft het een grote voorsprong op zijn concurrenten.

 

Vanaf september komt ook nog eens de Model X op de markt, een SUV. Daarvoor heeft Tesla al duizenden bestellingen binnen gekregen en naar verwachting zal die verkoop in het laatste kwartaal van dit jaar nog flink de hoogte in schieten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top