Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren | RetailDetail

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren
Shutterstock

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Vijf nieuwe modellen

Tussen 2019 en 2021 zal Volvo vijf nieuwe modellen voorstellen die volledig elektrisch zijn. Het gaat daarbij over drie Volvo-modellen en twee modellen van Polestar, het sportwagenmerk van Volvo. Die nieuwe modellen worden aangevuld met een aantal plug-inhybridewagens op diesel of benzine en milde hybrideopties (48 volt) voor alle modellen. "Deze aankondiging is het einde van de auto met een gewone verbrandingsmotor", zegt CEO Hakan Samuelsson. "In de toekomst zal er geen enkele Volvo meer van de band rollen die geen elektrische motor aan boord heeft."

 

Volvo is niet het enige merk dat steeds meer voordelen ziet in elektrische of hybride auto’s. De wagens van Tesla, het automerk van ondernemer Elon Musk, worden steeds populairder en het Duitse Volkswagen wil tussen 2025 en 2030 25 nieuwe hybride of elektrische modellen op de markt brengen. Autobouwers staan dan ook onder druk om hun wagens steeds milieuvriendelijker te maken, maar dat wordt bij gewone verbrandingsmotoren steeds moeilijker. Daarom wordt nu vaker gekozen voor andere aandrijfbronnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fiets! zet Hans Struijk Fietsen in de etalage

23/05/2018

De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk staat te koop. Fiets!, sinds 2015 de Belgische eigenaar, herstructureert en stopt met de buitenlandse activiteiten. 

Ikea schrapt 150 banen, ook in België en Nederland

04/05/2018

Bij Ikea verdwijnen binnenkort 150 jobs, waarvan ook een deel in België en Nederland. Met de reorganisatie wil de meubelgigant zich klaarstomen voor de groeiende concurrentie van grote e-commercespelers.

H&M opent webshop op Tmall

22/03/2018

Het Zweedse H&M heeft er een moeilijk jaar opzitten, waarbij het de omzet zag dalen. Daarbij werd een nieuwe strategie naar voren gebracht, met meer focus op e-commerce. Een eerste stap binnen die strategie is een webshop op het Chinese Tmall.

H&M scoort alweer onder de verwachtingen

16/03/2018

De Zweedse modeketen Hennes & Mauritz zet het nieuwe boekjaar alweer met minder gunstige cijfers in. Nu ook de verkoop in eigen land voor het eerst in decennia inkrimpt, neemt het vertrouwen bij investeerders af.

IKEA ontwikkelt nu ook een echte 'bug burger'

15/03/2018

SPACE10, het innovatielab van meubelgigant Ikea, komt voor de dag met een gezond alternatief voor de de klassieke hamburger. Het vlees wordt vervangen door rode biet en meelworm. Ook een 'dogless hotdog' zit in de pijplijn.

Ikea gaat “miljarden investeren” om Amazon & Co voor te blijven

08/03/2018

Ikea gaat de komende jaren miljarden investeren om “dichter bij de klant te komen” en pure players als Amazon voor te blijven. Dat zegt de kersverse financieel directeur van Ikea Group, Juvencio Maeztu.