Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren | RetailDetail

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren
Shutterstock

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Vijf nieuwe modellen

Tussen 2019 en 2021 zal Volvo vijf nieuwe modellen voorstellen die volledig elektrisch zijn. Het gaat daarbij over drie Volvo-modellen en twee modellen van Polestar, het sportwagenmerk van Volvo. Die nieuwe modellen worden aangevuld met een aantal plug-inhybridewagens op diesel of benzine en milde hybrideopties (48 volt) voor alle modellen. "Deze aankondiging is het einde van de auto met een gewone verbrandingsmotor", zegt CEO Hakan Samuelsson. "In de toekomst zal er geen enkele Volvo meer van de band rollen die geen elektrische motor aan boord heeft."

 

Volvo is niet het enige merk dat steeds meer voordelen ziet in elektrische of hybride auto’s. De wagens van Tesla, het automerk van ondernemer Elon Musk, worden steeds populairder en het Duitse Volkswagen wil tussen 2025 en 2030 25 nieuwe hybride of elektrische modellen op de markt brengen. Autobouwers staan dan ook onder druk om hun wagens steeds milieuvriendelijker te maken, maar dat wordt bij gewone verbrandingsmotoren steeds moeilijker. Daarom wordt nu vaker gekozen voor andere aandrijfbronnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Opnieuw minder kwartaalwinst voor H&M Group

28/06/2018

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz, de groep boven modeketens als H&M, COS, Monki of nog &Other Stories, ziet zijn winst nu al voor het vierde kwartaal op een rij lager uitkomen dan gedacht.

Uitstel van betaling voor fietswinkels Hans Struijk

27/06/2018

De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk, die recent door de Belgische eigenaar Fiets! te koop werd gezet, heeft geen investeerder gevonden en zit daardoor in zware financiële problemen.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Fiets! zet Hans Struijk Fietsen in de etalage

23/05/2018

De Nederlandse keten van fietsenwinkels Hans Struijk staat te koop. Fiets!, sinds 2015 de Belgische eigenaar, herstructureert en stopt met de buitenlandse activiteiten.