Volvo verkoopt binnenkort volledig assortiment online

Volvo verkoopt binnenkort volledig assortiment online

De Zweedse autobouwer Volvo gaat vanaf volgend jaar zijn volledig assortiment ook online verkopen. Het merk zal daarnaast minder te zien zijn op autoshows en minder sponsoractiviteiten hebben.

'Image builder'

"Wij geloven dat digitaal verkopen toekomst heeft. Niet op de laatste plaats is e-commerce ook een 'image builder'", zegt de sales- en marketingdirecteur van Volvo, Alain Visser, tijdens een conferentie in München. Dat schrijft Automobilwoche.


Qua sponsoring stopt Volvo met vrijwel alle projecten. Enkel de Volvo Ocean Race zal blijven bestaan. De rest van het geld zal geïnvesteerd worden in de ontwikkeling van het online segment. Daarbij moeten vanaf volgend jaar alle modellen van het merk online te koop zijn.


Er komt daarom een nieuwe website, met onder andere een nieuwe configurator, die klanten moet helpen een auto naar wens aan te passen. "We zullen niet starten met een grauwe auto tegen een witte achtergrond waar mensen dan Mickey Mouse-velgen op kunnen aanbrengen", aldus de Belg. "In plaats daarvan zullen we voertuigen tonen die door onze hoofdontwerper Thomas Ingenlath zijn voorgeconfigureerd."


Volvo benadrukt wel dat het niet de dealer wil vervangen. Beide onderdelen moeten elkaar in de toekomst aanvullen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dyson gaat elektrische auto’s maken

27/09/2017

Wie Dyson zegt, die denkt voornamelijk aan stofzuigers. Daar komt binnen enkele jaren mogelijk verandering in, want het bedrijf wil zich vanaf 2020 storten op de markt van de elektrische auto’s.

Mercedes verkoopt aantal Belgische garages

20/07/2017

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz gaat een tiental garages in België en Luxemburg verkopen. Momenteel baat het zelf 14 verkooppunten uit in België, daarvan zullen er vijf verkocht worden. In Luxemburg wordt gezocht naar een overnemer voor vijf garages.

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Back to top