25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Logische - en eenvoudige - eerste stap

Een nieuwsbrief is een fantastisch medium om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Bovendien zal het leiden tot meer verkeer op de website en een verhoging van omzet en klanten.


Maar voordat een eerste e-mail de deur uit kan, moet er een bestand zijn met e-mailadressen die kunnen worden aangeschreven. Het verkrijgen van e-mailadressen als onderdeel van de klantgegevens is de logische eerste stap. Alleen rijst dan vaak een prangende vraag…

 

Eén van de vragen die ze bij MailPlus,  de meest gebruikte professionele e-mailmarketingapplicatie in Nederland voor het midden- en topsegment, regelmatig horen, is: “Hoe kom ik aan meer e-mailadressen van (potentiële) klanten?” Het antwoord is simpel: op alle mogelijke manieren, altijd en overal. Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen.

 

Een aantal daarvan komen dan ook aan bod in de praktische kennisbundel die MailPlus heeft opgesteld om bedrijven direct te helpen met het laten groeien van hun mailbestand. Download hier het whitepaper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top