28 e-mailtips voor e-tailers

28 e-mailtips voor e-tailers

(Publireportage) E-mailmarketing heeft de kracht om meer verkoop te genereren, maar toch zijn er veel kleine of beginnende webwinkels die e-mailmarketing nog niet (voldoende) inzetten. Voor hen heeft MailPlus een ‘white paper’ gemaakt met handige tips.

“E-mailmarketing levert meer op dan het kost”

Alle grote webwinkels doen vandaag aan e-mailmarketing: of het nu gaat om actiemails, reguliere e-mailnieuwsbrieven tot orderbevestigingsmails of zelfs e-mails rond ‘product reviews’, alle toonaangevende spelers op de markt doen er wel iets mee. “Dat doen ze natuurlijk niet voor niets; ze weten namelijk dat e-mailmarketing meer oplevert dan dat het kost”, observeert MailPlus, de meest gebruikte professionele e-mailmarketingapplicatie in Nederland voor het midden- en topsegment.

 

De aanbieder merkt echter tegelijkertijd dat er toch nog veel kleine, middelgrote of beginnende webwinkels zijn die e-mailmarketing helemaal niet of onvoldoende inzetten. Uit gesprekken die Mailplus met deze webwinkeliers had, blijkt dat dit komt door verschillende factoren: gebrek aan kennis, gebrek aan tijd en het ontbreken van een gebruiksvriendelijke en betaalbare e-mailmarketingoplossing.

 

Van mailopbouw tot wetgeving

Daarom heeft de softwareaanbieder, specifiek voor deze startende groep webwinkeliers, een gratis ‘white paper’ geschreven met 28 handige tips. In de paper vind je:

  1. Tips om je e-mailbestand op te bouwen
  2. Tips voor een sterke e-mail
  3. Informatie over het verzenden van mailings
  4. Hoe je respons het best kan verwerken
  5. De belangrijkste wetgeving rond e-mailmarketing

 

“Wil je gaan starten met e-mailmarketing? Dan is dit ‘white paper’ een goede basis. Natuurlijk is er veel meer te vertellen, maar we houden het bewust beperkt. De allerbelangrijkste tips voor webwinkeliers die willen starten met e-mailmarketing staan erin,” klinkt het bij Mailplus.

 

MailPlus bestaat dit jaar 10 jaar en wordt inmiddels door meer dan 5.000 gebruikers ingezet als e-mailmarketingoplossing. De software van MailPlus wordt in eigen beheer ontwikkeld onder het motto ‘one size fits non’. Zo heeft MailPlus specifieke oplossingen voor webwinkeliers, marketeers en franchiseformules.

 

Download hier de gratis 'white paper'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top