Action zet stille opmars in België verder

Action zet stille opmars in België verder

altAction is een snel groeiende winkelketen met meer dan 200 eigen winkels in Nederland en België. Binnenkort gaat ook Duitsland voor de bijl. Het bedrijf werd opgericht in 1993 en het assortiment ervan omvat non-food artikelen uiteenlopend van schrijfwaren tot textiel. Centraal binnen de formule staat de laagste consumentenprijs.

Zo zijn de kernwoorden van Action: ‘Verrassend volledig, verbazend voordelig’.

In het logistieke opzicht werkt (de formule van?) Action als een supermarktketen met 100% eigen distributie vanuit het distributiecentrum naar de winkels toe. De winkels worden dagelijks bevoorraad vanuit Zwaagdijk-Oost in Noord-Holland.

Action heeft een sterk wisselend assortiment, slechts 35% van de producten bestaat uit vaste artikelen. Het grootste gedeelte bestaat uit in-uit artikelen. Hiermee wil Action de klant blijven verrassen en binden.

Het assortiment is breed en ondiep en kan in de volgende groepen onderverdeeld worden: speelgoed, schrijfwaren, huishoud, doe-het-zelf, tuin, decoratie, cosmetica, glas, porselein & aardewerk, textiel en seizoensartikelen.

Qua communicatie is het copy-paste met Nederland. Gratis Pers, E-nieuwsbrief en winkel!

Action opent nieuwe winkelruimtes met een oppervlakte vanaf 1.000 m² in plaatsen met 8.000 inwoners of meer. Ook in plaatsen waar ze reeds gevestigd zijn. Goede bereikbaarheid voor zowel consument als trekker oplegger combinatie is vereist. Zowel koop als huur is bespreekbaar.
Ondertussen zijn er reeds een 20-tal vestigingen in België en het spreekt voor zich dat dit nog maar het begin is …. Van veel meer!!

altAction is een snel groeiende winkelketen met meer dan 200 eigen winkels in Nederland en België. Binnenkort gaat ook Duitsland voor de bijl. Het bedrijf werd opgericht in 1993 en het assortiment ervan omvat non-food artikelen uiteenlopend van schrijfwaren tot textiel. Centraal binnen de formule staat de laagste consumentenprijs.

Zo zijn de kernwoorden van Action: ‘Verrassend volledig, verbazend voordelig’.

In het logistieke opzicht werkt (de formule van?) Action als een supermarktketen met 100% eigen distributie vanuit het distributiecentrum naar de winkels toe. De winkels worden dagelijks bevoorraad vanuit Zwaagdijk-Oost in Noord-Holland.

Action heeft een sterk wisselend assortiment, slechts 35% van de producten bestaat uit vaste artikelen. Het grootste gedeelte bestaat uit in-uit artikelen. Hiermee wil Action de klant blijven verrassen en binden.

Het assortiment is breed en ondiep en kan in de volgende groepen onderverdeeld worden: speelgoed, schrijfwaren, huishoud, doe-het-zelf, tuin, decoratie, cosmetica, glas, porselein & aardewerk, textiel en seizoensartikelen.

Qua communicatie is het copy-paste met Nederland. Gratis Pers, E-nieuwsbrief en winkel!

Action opent nieuwe winkelruimtes met een oppervlakte vanaf 1.000 m² in plaatsen met 8.000 inwoners of meer. Ook in plaatsen waar ze reeds gevestigd zijn. Goede bereikbaarheid voor zowel consument als trekker oplegger combinatie is vereist. Zowel koop als huur is bespreekbaar.
Ondertussen zijn er reeds een 20-tal vestigingen in België en het spreekt voor zich dat dit nog maar het begin is …. Van veel meer!!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top