Frank de Moor over zijn Macintosh

Frank de Moor over zijn Macintosh

altInvesteringsgoederen staan altijd onder druk wanneer het iets minder gaat !!!

Ceo Frank de Moor weet er alles ! Mensen leggen geld  opzij voor de onzekere dagen en dit heeft een rechtstreeks effect op investeringsgoederen.  Kwantum bijvoorbeeld , is daar een een juiste barometer.

Als Frank de Moor (overigens een landgenoot) de vergelijking trekt met zijn formules Scapino,Brantano , Invito, Halfords en (het in België verkochte ) Belcompany dan zie je dat de normale doordeweekse bestedingen veel minder  onder druk staan.

De investeringsgoederen, zoals de woningmarkt heeft het niet makkelijk. Je kan daar over zeuren , maar het is wat het is !

 

Ervaring leert ons ,dixit de Moor dat extra in de marge snijden, met hals-over-kop acties zeker  niet helpen, integendeel ! Als een goede huisvader omgaan met de brutomarge en de kosten nauwlettend in het oog houden is  de enige remedie om klaar te staan voor betere tijden ! De investeringen die de consument tijdelijk bevriest moeten op een bepaald moment toch gebeuren ...

Toch deed Kwantum het beter dan de markt. De omzet groeide in België voor het derde opeenvolgende jaar !!!

 

En wat met Internet ? Op dit moment is dit een relatief klein bedrag , waardoor percentueel de stijging enorm lijkt . Bij Macintosh benaderen ze dit vooral praktisch.  Scapino bijvoorbeeld , waar partijhandel te klein was om alle winkels te beleveren en dus omzet quasi nul was , tekent nu mooie cijfers vermits internet het ideale afzetgebied is , zonder de werking van de winkels in gevaar te brengen.

 

Genoeg stof om te volgen dus , en dat zullen we zeker niet laten !

Veel succes

 

 

 

 

 

 

altInvesteringsgoederen staan altijd onder druk wanneer het iets minder gaat !!!

Ceo Frank de Moor weet er alles ! Mensen leggen geld  opzij voor de onzekere dagen en dit heeft een rechtstreeks effect op investeringsgoederen.  Kwantum bijvoorbeeld , is daar een een juiste barometer.

Als Frank de Moor (overigens een landgenoot) de vergelijking trekt met zijn formules Scapino,Brantano , Invito, Halfords en (het in België verkochte ) Belcompany dan zie je dat de normale doordeweekse bestedingen veel minder  onder druk staan.

De investeringsgoederen, zoals de woningmarkt heeft het niet makkelijk. Je kan daar over zeuren , maar het is wat het is !

 

Ervaring leert ons ,dixit de Moor dat extra in de marge snijden, met hals-over-kop acties zeker  niet helpen, integendeel ! Als een goede huisvader omgaan met de brutomarge en de kosten nauwlettend in het oog houden is  de enige remedie om klaar te staan voor betere tijden ! De investeringen die de consument tijdelijk bevriest moeten op een bepaald moment toch gebeuren ...

Toch deed Kwantum het beter dan de markt. De omzet groeide in België voor het derde opeenvolgende jaar !!!

 

En wat met Internet ? Op dit moment is dit een relatief klein bedrag , waardoor percentueel de stijging enorm lijkt . Bij Macintosh benaderen ze dit vooral praktisch.  Scapino bijvoorbeeld , waar partijhandel te klein was om alle winkels te beleveren en dus omzet quasi nul was , tekent nu mooie cijfers vermits internet het ideale afzetgebied is , zonder de werking van de winkels in gevaar te brengen.

 

Genoeg stof om te volgen dus , en dat zullen we zeker niet laten !

Veel succes

 

 

 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top