Frank de Moor over zijn Macintosh

Frank de Moor over zijn Macintosh

altInvesteringsgoederen staan altijd onder druk wanneer het iets minder gaat !!!

Ceo Frank de Moor weet er alles ! Mensen leggen geld  opzij voor de onzekere dagen en dit heeft een rechtstreeks effect op investeringsgoederen.  Kwantum bijvoorbeeld , is daar een een juiste barometer.

Als Frank de Moor (overigens een landgenoot) de vergelijking trekt met zijn formules Scapino,Brantano , Invito, Halfords en (het in België verkochte ) Belcompany dan zie je dat de normale doordeweekse bestedingen veel minder  onder druk staan.

De investeringsgoederen, zoals de woningmarkt heeft het niet makkelijk. Je kan daar over zeuren , maar het is wat het is !

 

Ervaring leert ons ,dixit de Moor dat extra in de marge snijden, met hals-over-kop acties zeker  niet helpen, integendeel ! Als een goede huisvader omgaan met de brutomarge en de kosten nauwlettend in het oog houden is  de enige remedie om klaar te staan voor betere tijden ! De investeringen die de consument tijdelijk bevriest moeten op een bepaald moment toch gebeuren ...

Toch deed Kwantum het beter dan de markt. De omzet groeide in België voor het derde opeenvolgende jaar !!!

 

En wat met Internet ? Op dit moment is dit een relatief klein bedrag , waardoor percentueel de stijging enorm lijkt . Bij Macintosh benaderen ze dit vooral praktisch.  Scapino bijvoorbeeld , waar partijhandel te klein was om alle winkels te beleveren en dus omzet quasi nul was , tekent nu mooie cijfers vermits internet het ideale afzetgebied is , zonder de werking van de winkels in gevaar te brengen.

 

Genoeg stof om te volgen dus , en dat zullen we zeker niet laten !

Veel succes

 

 

 

 

 

 

altInvesteringsgoederen staan altijd onder druk wanneer het iets minder gaat !!!

Ceo Frank de Moor weet er alles ! Mensen leggen geld  opzij voor de onzekere dagen en dit heeft een rechtstreeks effect op investeringsgoederen.  Kwantum bijvoorbeeld , is daar een een juiste barometer.

Als Frank de Moor (overigens een landgenoot) de vergelijking trekt met zijn formules Scapino,Brantano , Invito, Halfords en (het in België verkochte ) Belcompany dan zie je dat de normale doordeweekse bestedingen veel minder  onder druk staan.

De investeringsgoederen, zoals de woningmarkt heeft het niet makkelijk. Je kan daar over zeuren , maar het is wat het is !

 

Ervaring leert ons ,dixit de Moor dat extra in de marge snijden, met hals-over-kop acties zeker  niet helpen, integendeel ! Als een goede huisvader omgaan met de brutomarge en de kosten nauwlettend in het oog houden is  de enige remedie om klaar te staan voor betere tijden ! De investeringen die de consument tijdelijk bevriest moeten op een bepaald moment toch gebeuren ...

Toch deed Kwantum het beter dan de markt. De omzet groeide in België voor het derde opeenvolgende jaar !!!

 

En wat met Internet ? Op dit moment is dit een relatief klein bedrag , waardoor percentueel de stijging enorm lijkt . Bij Macintosh benaderen ze dit vooral praktisch.  Scapino bijvoorbeeld , waar partijhandel te klein was om alle winkels te beleveren en dus omzet quasi nul was , tekent nu mooie cijfers vermits internet het ideale afzetgebied is , zonder de werking van de winkels in gevaar te brengen.

 

Genoeg stof om te volgen dus , en dat zullen we zeker niet laten !

Veel succes

 

 

 

 

 

 

Tags: