HNGRY helpt klant bij samenstellen gerecht

HNGRY helpt klant bij samenstellen gerecht

Morgen opent in Antwerpen het nieuwe concept HNGRY, een winkel die niet is ingedeeld per ingrediënt, zoals de gemiddelde supermarkt, maar wel volgens gerecht. Aangezien beelden meer zeggen dan duizenden woorden, krijgt u onderaan een fotoreeks voorgeschoteld.

Concept uit Berlijn

Wie bij HNGRY gaat winkelen, moet eerst een gerecht kiezen en zal vervolgens alle ingrediënten op één plaats vinden. Die zijn ook zo verdeeld dat klanten enkel een hoeveelheid moeten kopen om het gerecht voor twee personen te maken: zo worden overschotten teruggedrongen. Na de aankoop krijgen klanten het recept mee naar huis en kunnen ze meteen aan de slag.

 

Oprichter Thierry Peeters bracht het concept mee uit Berlijn, waar hij het voor het eerst zag. "Dankzij HNGRY hoef je niet op zoek te gaan naar recepten, want die leveren wij. Samen met alles wat ervoor nodig is. Gezond, lekker en snel. De klant die naar HNGRY komt is een stedeling die én gezond wil eten én thuis wil koken én weinig tijd heeft", zegt hij.

 

"Bij ons vind je mooie, gezonde en eenvoudige gerechten om thuis te bereiden. Alles is vers. [...] Bij HNGRY ga je naar buiten met een inspirerend recept en de juiste portie. Afval wordt dus tot een minimum herleid."

 

Wekelijks nieuwe recepten

Momenteel kunnen bezoekers bij HNGRY tien gerechten vinden, voor maaltijden met vis, vlees of voor vegetariërs. Het aanbod wordt wekelijks aangepast en de prijzen variëren tussen vijf en tien euro per persoon. Om klanten een idee te geven van hoe het gerecht er zal uitzien, hangen er boven de tafels waar de ingrediënten liggen foto's. Ze krijgen ook informatie over de bereidingstijd.

 

"Mijn missie is het mensen makkelijker maken, maar ook hen gevarieerder leren koken en eten. Bovendien wil ik de winkelervaring op een andere manier bekijken. De vernieuwende manier van winkelindeling volgens recept, met alleen kwaliteitsgerechten én in de juiste hoeveelheden is een nieuwe manier van denken."

 

Naast de gerechten zijn er bij HNGRY ook verschillende delicatesseproducten te vinden, zoals dertig soorten thee, artisanale confituren en Italiaanse specialiteiten.

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top