Incodis Logistics, logistieke know how en performance uit Geel

Incodis Logistics, logistieke know how en performance uit Geel
Winkels moeten bevoorraad worden, liefst dagelijks, en alle multimodale voornemens ten spijt gebeurt dit nog steeds voor 99% via de weg. Incodis Logistics is een snelgroeiende onderneming gespecialiseerd in retailbevoorrading, gevestigd in Geel. Retail Detail sprak met Luc Verachtert, operations manager van Incodis Logistics.

 

RD: Incodis Logistics is een relatief jong bedrijf, maar toch bouwden jullie al een mooie klantenportfolio in de retailsector op. Hoe doe je dat?


Luc Verachtert: In de eerste plaats door focus. Ons specialisme is retailbevoorrading en onze markt is de Benelux. Daar houden we ons aan. Maar ook doordat we meedenken met onze klanten. Logistiek is anno 2009 meer dan enkel maar transport. Incodis Logistics labelt ook producten, schroeft displays in mekaar, zorgt voor extra logistiek personeel, ook ’s nachts, kortom doet alles om de retail supply chain soepel te laten draaien. Alles wat we vandaag ophalen wordt ten laatste morgen geleverd. Dat is onze missie, die maken we ook hard en onze klanten appreciëren dat.

 

RD: waarom enkel in de Benelux?

Luc Verachtert: We hechten enorm veel belang aan onze 24-uurservice. Die service en kwaliteitsgarantie kan je enkel hardmaken als de afstanden beperkt blijven. Daarom enkel de Benelux.

 

RD: wie belever je zoal?

Luc Verachtert: Tom & Co, Aveve, Exellent en MaxiZoo zijn zonder twijfel heel mooie referenties voor een logistiek bedrijf. Brico beleveren we met de Flamingo producten en ook de Makro’s krijgen hun Kettlers aangeleverd via Incodis Logistics. Voor al deze klanten samen zetten we dagelijks 40 vrachtwagens in.

 

RD: starten en groeien in een sputterende conjunctuur is niet echt evident. Wat is jullie troefkaart? Luc Verachtert: Zonder twijfel het meedenken met de klant. Daarom zetten we ook meer en meer in house logistics en joint ventures op met onze klanten. Retailers willen kost wat kost vermijden dat ze gegijzeld zouden worden door hun toeleveranciers. Daarom zitten ze graag zelf in de drivers seat. Maar Incodis Logistics doet het werk en dat vinden we prima.

 

Contact:

Luc Verachtert, operations manager

e-mail: luc.verachtert@incodis.be

 

Incodis Logistics
Klaus-Michael Kuehnelaan 13
2440 Geel
Tel +32 14 256 007
Fax +32 14 256 001

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top