Lichtreclame zet uw bedrijf in de schijnwerpers.

Lichtreclame zet uw bedrijf in de schijnwerpers.

altIn winkelstraten zijn de lichtgevende reclameborden niet meer weg te denken. Zowel op zwoele zomernachten als op koude winterdagen zorgen de vele lichtreclames voor een typische gezellige toets. Maar het zijn vooral niet te versmaden hulpmiddelen voor de branding van elk bedrijf. Niets maakt een zo onuitwisbare indruk als spandoeken, videoschermen, lichtzuilen etc. Als lichtreclame goed is gedaan,  zijn het beelden die op het netvlies van de consument gebrand blijven.


Lichtreclame kent geen geheimen voor het bedrijf Neopaul. Het is een internationaal gereputeerde specialist op het domein, met tal van tevreden vaste klanten in binnen- en buitenland. Het concept lichtreclame moet echter ruim bekeken worden. Alle vormen van buitenreclame zorgen samen voor een krachtig effect en een merkverstevigende boodschap. Gevelbekleding maakt daar bijvoorbeeld integraal deel van uit. Neopaul biedt dan ook een totaalconcept op maat aan.


De wondere wereld van lichtreclame.
“Salttel, ik zou graag de gevel van mijn bedrijf opfleuren met een lichtreclame. Ik klop dus aan bij Neopaul. Hoe gaat u tewerk?”, vroegen we Dries Martens van Neopaul. Dries Martens onderscheidt verschillende stappen om de klant optimaal te begeleiden bij zijn keuze. “Als u een lichtreclame wenst moeten we eerst samen bepalen welk type lichtreclame het best past. Er is zeker en vast voor elk wat wils. Al naargelang de behoefte van de klant raden we de meest gepaste lichtreclame aan.”


De mogelijkheden en combinaties zijn zo goed als eindeloos. Men kan werken met lichtkasten, dakreclames, neon, en zo meer. Behalve die klassiekers, bestaan er eveneens minder voor de hand liggende vormen van lichtreclame die heel effectief zijn. We denken daarbij bijvoorbeeld aan luifels, displays en panelen.


Bewegende beelden trekken natuurlijk steeds de aandacht. Dat kan onder andere met een lichtkrant. Een lichtkrant kan gaan van de prijsaffichering aan een tankstation tot buitenschermen met heel uiteenlopende beelden en informatie. Daarnaast laat LED wonderlijke nieuwe toepassingen toe op dat domein.


Maar er is zelfs nog meealtr mogelijk dan alleen lichtreclame om uw bedrijf en zijn boodschap aan de buitenwereld te tonen. Met digital print kan een beeld naar keuze worden omgevormd naar eender welk type van affichage, gaande van een banner tot een spandoek. “Het kunnen sfeerbeelden zijn ter decoratie, maar ook het bedrijfslogo kunnen we op verschillende stevige materialen afdrukken,” aldus Dries Martens. Eventueel kan achter de print een lichtbak worden geplaatst, zodat het alsnog als lichtreclame kan dienen.


“Om de gevel van het bedrijf meer karakter te geven en een duidelijke uitstraling, doen we ook aan gevelbekleding. Een gevelbekleding geeft een zaak een mooi, strak uiterlijk en maakt er één geheel van. Zoals al onze materialen is de gevelbekleding trouwens water- en UV bestendig.” Zuilen en reliëfletters versterken verder de branding van uw gevel.


Voor apotheken heeft Neopaul daarenboven een specifiek aanbod. Zo hebben ze een ruim gamma aan apothekerskruisen. De opkomende trend zijn LED kruisen, die naast hun ecologisch nut sterk worden geapprecieerd omdat ze informatie zoals de tijd en de temperatuur weergeven. Een apotheker kan zelfs korte eigen boodschappen laten verschijnen. Maar ook in het klassieke neonkruis is er met de jaren veel keuze bijgekomen.


Flexibele dienstverlening.
“Flexibiliteit is voor ons essentieel. Project managers en andere opdrachtgevers kunnen bij ons terecht  voor de meest uiteenlopende vormen van licht- en gevelreclame. Niet alleen in de invulling zijn we uiterst flexibel. Ook op het gebied van leveringstermijn schikken we ons naar de specifieke noden en behoeften van de klant.” Moeilijkere en veeleisende opdrachten zijn de specialiteit van Neopaul. Eender of het gaat om een eenmalig of vast project. Het bedrijf onderscheidt zich door een hoge graad van afwerking en zorg voor detail. Ook het onderhoud van de lichtreclame en de plaatsing nemen ze voor eigen rekening.


“Die sterke service is mogelijk omdat we alle knowhow en altproductiecapaciteit binnenshuis hebben. We zijn niet afhankelijk van derden. Alles wordt bij ons zelf gedaan, gaande van ontwerpen over de volledige productie tot de plaatsing. We kunnen daarvoor rekenen op een gemotiveerd team van 32 medewerkers,” stelt Dries Martens trots.


De bekommernis om kwaliteit uit zich eveneens het sterk toenemende gebruik van LED. “LED komt sterk op. Terecht, het is tegelijk milieuvriendelijk en langer houdbaar, zonder in te boeten op het vlak van kwaliteit. In onze bedrijfsvisie stellen we expliciet dat ecologie onze aandacht vraagt. We concentreren ons daarom meer en meer op LED  lichtreclame.”


Het bedrijf is met zijn sterke visie en producten internationaal actief. Wat denkt u van grote namen als Delhaize, Hunkemöller, Mobistar, Hubo? Het voorgaande is een erg uiteenlopende lijst van ondernemingen. Maar één ding hebben ze gemeenschappelijk: ze rekenen zich tot de tevreden vaste klanten van Neopaul.

 

Wie meer informatie wenst, kan terecht op www.neopaul.com.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top