LN|Knits opent nieuwe pop-upwinkel in Antwerpen

LN|Knits opent nieuwe pop-upwinkel in Antwerpen

LN|Knits, het merk van gebreide sjaals, mutsen en truien van Ellen Kegels, duikt weer op: van vrijdag 13 tot dinsdag 17 juni houdt de Antwerpse onderneemster een pop-upwinkel open in de Kronenburgstraat in Antwerpen.

Winkels laten publiek kennismaken

Na het succes van haar pop-upwinkels LN|Knits tijdens het winterseizoen 2013/2014, maakt Ellen Kegels overigens ook al plannen om het komende winterseizoen eerst zes maanden een verkooppunt met gebreide sjaals, mutsen en truien in Antwerpen te openen en vervolgens de Paasvakantie mee te pikken in Knokke.

 

De eigen winkels van Ellen Kegels zijn bedoeld om het publiek kennis te laten maken met het aanbod van LN|Beanies en LN|Andes. Onder LN|Andes biedt Kegels gehaakte en gebreide sjaals en grotere producten aan die in Peru door jonge moeders en oudere vrouwen van alpaca-wol worden gemaakt. Het gaat vaak om lichtere stukken die uitgevoerd worden in een fijne stof. LN|Beanies is dan weer de merknaam voor mutsen en sjaals uit een zwaardere wol, die deels ook in Vlaanderen worden gemaakt door een aantal omaatjes.

 

De producten worden zowel online verkocht als aangeboden via multimerkenboetieks. Sinds een tweetal jaar wordt dit gecombineerd met winkels onder het eigen logo.

 

Tijdelijke winkels worden herhaald

De tijdelijke winkels waren vorig jaar een groot succes, zegt Ellen Kegels. “We hadden de intentie om de pop-up in de Volkstraat in Antwerpen open te houden met de eindejaarsdagen in november en december, maar door de sterke verkoop hebben we dat verlengd tot eind januari. Vanaf februari was het dan te warm voor onze collectie. Daarna hebben we in de weekends tijdens de Paasvakantie en de verlengde weekends een winkel geopend in Knokke.”

 

“Het initiatief in Antwerpen willen we herhalen. We denken eraan om deze keer zes maanden open te zijn, zeg maar vanaf eind september-begin oktober tot eind februari of eind maart. Daarna nemen we een rustpauze en gaan we weer naar Knokke. Je hebt er immers een grote dichtheid in het winkelgebeuren. We spreken er zowel ons bestaand cliënteel aan, als mensen die ons nog niet kennen.”

 

Nog geen permanente shops

Eind vorig jaar speelde Kegels nog met het idee van een permanente opening, maar dat blijft voorlopig een plan de langere termijn. “We hebben weliswaar een zomeraanbod, maar het moet ook economisch te verantwoorden zijn om een winkel open te houden, want de marges op handwerk zijn niet zo groot. Bovendien willen we de zomer gebruiken om ons voor te bereiden op de wintercollectie."

 

Naast de permanente winkel is ook het idee om een verkooppunt te openen in Gent op de langere baan geschoven: “Brussel zou wel een mooie locatie kunnen zijn.”

 

Doordachte waarden achter LN|Beanies

Kegels brengt het verhaal achter LN|Beanies en LN|Andes op het tweede Belgian Fashion Congres van RetailDetail, dat op 12 juni plaatsvindt en waarop ook de 'Belgian Fashion Personality of the Year'-award zal worden uitgereikt.

 

Ze zal er uitleggen hoe het waardenpatroon van haar merken is opgebouwd. “Want dat is niet zomaar in het luchtledige. Er zit een degelijk verhaal achter. We werken volgens vier pijlers: ecologisch verantwoord, volledig handmatige productie, uitsluitend met natuurlijke grondstoffen en een excellente klantentenservice”, aldus Kegels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top