Lok klanten naar uw winkel met Mobilites.

Lok klanten naar uw winkel met Mobilites.

altHoe lokt u klanten naar uw winkel? Elke retailer kent ongetwijfeld het gevoel. Dagelijks wandelen of rijden honderden, als niet duizenden, mensen langs uw zaak voorbij. Allemaal heel fijn, maar liefst zou u willen dat al die passanten ook effectief binnenkomen in uw winkel. Ze zijn al in uw buurt, maar toch gaan ze steeds voorbij. Hoe trekt u die voorbijgangers best aan?


Heeft u al eens aan informerende schermen gedacht in de omtrek van uw bedrijf? Verrassend eenvoudig, maar verbluffend doeltreffend. Mobilites verhuurt LED-schermen speciaal voor dergelijke bedrijfsdoeleinden. Hun schermen informeren, promoten en illustreren evenementen of bedrijfsacties. En ze zuigen de klanten werkelijk naar binnen als de boodschap kort en krachtig is.


Mobilites werd tien jaar geleden in het leven geroepen door Dirk Vandenabeele. Een paar maand geleden is het team versterkt door commercieel directeur Nico Roodhooft.  RetailDetail kon het niet laten een aantal vragen te stellen.


“Wat voor mobiele schermen biedt Mobilites aan?” was natuurlijk onze eerste vraag. Nico Roodhooft toonde ons in de uitgebreide stock onmiddellijk de verschillende mogelijkheden.


Om hun klanten van dienst te zien hebben ze drie verschillende soorten schermen. Het eerste type scherm is het informatiescherm. “Dit is het meest eenvoudige type,” legt Roodhooft uit. “Op een informatiescherm kunnen korte tekstboodschappen en zaken als een logo worden geafficheerd. Informatieschermen zijn beschikbaar in zowel eenkleurige als driekleurige LEDs.”


Een tweede soort scherm is het publiciteitscherm. Hier zijn de mogelijkheden al heel wat uitgebreider. De publiciteitsschermen bestaan uit full colour LEDs. Dat heeft als grote voordeel dat ze naast het tonen van tekstboodschappen en logo’s in full colour, het mogelijk maken om geanimeerde clips af te spelen.
“Ze zijn daarom ideaal voor reclamecampagnes en voor het tonen van sponsors.”


Met hun videoschermen, ten slotte, zijn ze onder andere vaste partner van alle grote zomerfestivals. Maar ook in de retailsector bewijzen ze hun dienst. De schermen kunnen live beelden uitzenden, alsook dvd en video. Het zijn grote televisieschermen die onbegrensde afmetingen kunnen altaannemen. Dankzij een modulair systeem bevestigt men ze aan elkaar, tot desgewenst zelfs een grootte van 100m².


Daarenboven biedt Mobilites de unieke mogelijkheid om een mobiele campagne te voeren. Als mobiele campagne kunt u Mobilites inhuren om met een scherm en daarop een boodschap rond te rijden door uw verzorgingsgebied. Het bedrijf heeft eigen chauffeurs of huurt voor grootschalige campagnes interims in. Ze installeren een scherm op een aanhangwagen en uw boodschap is klaar om verspreid te worden.


“Hoe gaat het praktisch in zijn werk?” wilden we vervolgens weten. Want het lijkt toch een flinke hoogtechnologische boterham.


“We kunnen als nodig heel kort op de bal spelen,” aldus Nico Roodhooft. Een informatiescherm is van op afstand aan te sturen. Voor een publiciteitscherm moeten op de burelen van Mobilites eerst clips worden ontworpen. Maar ook die kunnen in slechts één dag worden gecreëerd.


“Het team van Mobilites komt de schermen tijdelijk plaatsen waar u maar wilt. In een uur kan alles gemonteerd zijn. Standaard staan de schermen op een statief, die zo van de vrachtwagen worden uitgeladen door onze mensen. Maar voor wie wil kunnen ze ook worden opgehangen.”


 “Bovendien hebben we altijd een 22tal schermen voorradig,” voegt de commercieel directeur toe. “Daarom zijn wij trouwens de grootste speler in België.”


De schermen kunnen op twee manieren worden aangedreven. Ofwel is er gewoon stroomaansluiting, met een kabel in het stopcontact, ofwel wordt stroom aangemaakt met behulp van een generator op benzine. Dan draait het scherm helemaal autonoom.


Wel moet er rekening mee worden gehouden dat soms vergunningen nodig zijn voor het plaatsen van een scherm. “De regelgeving hieromtrent is nogal vaag in België. Het kan van gemeente tot gemeente verschillen. We raden onze klanten daarom aan om eerst even af te stemmen bij de gemeente.”


“Maar waarom zijn de LED-schermen zo efficiënt om klanten aan te trekken?”
Het motto van Mobilites luidt “Wat beweegt, wordt gezien.” “De schermen hebben een directe impact! Ze vallen enorm op omdat de schermen licht geven en bewegen. De boodschap komt zodoende onmiddellijk bij de mensen aan.”


altDe kwaliteit van LED’s wordt bovendien steeds beter. In tegenstelling tot klassieke verlichting is LED licht zo sterk dat het ook overdag opvalt. In die zin is het een vrij nieuw medium. Men is er nog niet zo mee vertrouwd. “En zoals steeds is onbekend helaas ook onbemind. Maar eenmaal mensen onze schermen hebben geprobeerd, zijn ze overtuigd en zien we dat ze terugkerende klant worden,” aldus Roodhooft.


Onder de terugkerende klanten van Mobilites bevinden zich heel wat grote namen. In de retailsector heeft Mobilites de re-branding van Jet naar LukOil verzorgd. Met de mobiele schermen toonden ze op korte tijd op heel veel verschillende locaties de naamsverandering. LukOil huurt overigens nog steeds continue schermen voor onbepaalde tijd, die ze dan regelmatig laten verplaatsen voor acties of voor het afficheren van promoties aan verschillende tankstations en zelfs supermarkten.


Nico Roodhooft: “Het lijstje van bedrijven waar we al mee hebben samengewerkt is ontzettend lang. Ik zou eindeloos kunnen doorgaan.” Alle grote automerken doen steevast beroep op Mobilites om opendeurdagen of nieuwe modellen aan te kondigen. Zelfs voor spelers als Health City heeft Mobilites al reclameschermen verzorgd. “Elk bedrijf heeft wel een gigantisch aantal potentiële klanten die voorbij rijden, zij worden letterlijk naar binnen getrokken als de boodschap kort en duidelijk is.”


Toch waren we nog erg benieuwd naar de kostprijs voor het huren van de schermen.
“Dat valt erg goed mee! De meeste mensen zijn positief verrast als ze de prijzen horen”, stelt Nico Roodhooft ons gerust. Aangezien het om verhuur gaat, hoeven bedrijven niet te vrezen voor grote investeringen of instapkosten. Het is op die manier een verrassend toegankelijk medium.


Eigenlijk valt geen enkel bedrijf uit de boot voor Mobilites. “Elke retailer die een paar meter voor de deur heeft, komt in aanmerking. Zelfs wie geen ruimte voor de deur heeft, kunnen we met onze mobiele campagnes van dienst zijn.”

 

 

Voor meer informatie kunt u terecht op www.mobilites.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top