Ook dit is Tomorrowland: droomplek voor Lidl

Ook dit is Tomorrowland: droomplek voor Lidl

De ogen van zowat half de wereld waren vorig weekend gericht op Tomorrowland, het dancefestival in Boom bij Antwerpen. Dat was niet enkel zo voor fans van dj's, maar ook retailers keken verlekkerd naar het evenement. Lidl was daar geen uitzondering op: de discounter paste een pop-upwinkel in op de Dreamville-camping van het festival.

Lidl-huisstijl met Tomorrowland-stempel

Dat inpassen gebeurde ook letterlijk: Lidl zocht en vond een evenwicht tussen de huisstijl van Tomorrowland en de eigen vastgehouden lijn. "Voor ons was het zaak om de winkel zo Lidl als mogelijk te maken. Daarom hebben we bewust onze eigen winkelrekken gebruikt", zei persverantwoordelijke Pieterjan Rynwalt daarover.

 

Ook andere winkelelementen, zoals de broodafdeling met afbakovens, waren echte Lidl-exemplaren. Qua sfeer wilde Lidl de tv-spots rond groente en fruit benaderen, "vandaar dat we ook de luifel en de lampen op Tomorrowland hebben geplaatst. Dat brengt extra sfeer, zeker in de avond en nacht - wanneer we ook open zijn", aldus Rynwalt.

 

De invloed van Tomorrowland zit dan weer in de branding: zo is alle communicatie in het Engels en volgens de dromerige, fleurige stijl die het festival kenmerkt. "Voor ons is dit festival in de eerste plaats een kennismaking met de klant van morgen, iemand die misschien nog niet vaak genoeg bij ons komt winkelen of ons zelfs nog niet kent", klinkt het bij Lidl.

 

Om zichzelf én zijn speciale barbecue-assortiment onder de aandacht te brengen, kleedde Lidl ook een BBQ-zone aan op de camping. Twee professionals maakten daar het aangekochte vlees klaar, al waren er ook een aantal barbecuestellen voor festivalgangers die het heft toch liever zélf in handen hielden.

 

Hongerig naar foto's van de supermarkt en de barbecuezone? Klik dan verder naar de fotoreportage op onze Facebook-pagina.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top