Retaildetail Night 2012: Wanneer uitstellen echt niet kan!

Retaildetail Night 2012: Wanneer uitstellen echt niet kan!

De inschrijvingen voor de retaildetail Night 2012 zijn officieel geopend… en dan kan u er maar beter snel bij zijn. Als u er vorig jaar was, dan weet u nu al dat u ook deze editie niet mag missen. En voor de nieuwkomers geldt maar één regel: het jaarlijkse feest van de retail laat u niet zomaar aan uw neus voorbijgaan. Op donderdag 22 november weet u alvast wat te doen.

Topnacht van de retail

De retaildetail Night, i.s.m. Retail Forum België, is aan zijn tweede editie toe en ook dit jaar wordt het een evenement om U tegen te zeggen. Niet alleen ontmoet u er opnieuw de ‘crème de la crème’ uit de retailwereld, u beleeft er ook live de jaarlijkse verkiezing van de ‘Beste Winkelketen van België’, de ‘Retailer van het Jaar’ en de uitreiking van de ‘Career achievement award’.


De prijs voor Beste Winkelketen van België, georganiseerd door Q&A, is dé consumentenprijs voor de Belgische detailhandel. Ze waren dan ook met honderdduizenden, de consumenten die hun stem uitbrachten en daarmee hun geliefkoosde winkel lieten meedingen naar deze prestigieuze prijs. Op 17 oktober zullen de categoriewinnaars voor dit jaar bekend worden gemaakt, waarna de tweede stemronde start. Colruyt was vorig jaar de laureaat en we zijn nu al benieuwd wie tijdens de retaildetail Night 2012 tot winnaar zal worden uitgeroepen.

 

Grootste persoonlijkheden

De verkiezing van Retailer van het Jaar wordt op zijn beurt georganiseerd door Retail Forum België. Vorig jaar was Veritas de gelukkige winnaar, anno 2012 nemen Desigual, Albert Heijn en Hubo het tegen elkaar op in de strijd om de titel. De Career achievement award, eveneens een organisatie van het Retail Forum België, ging vorig jaar naar Emiel Lathouwers, oprichter van A.S. Adventure en ook dit jaar zijn de genomineerden drie markante persoonlijkheden:

  •     Marc Van Heddeghem, voormalig CEO van Redevco en vandaag onafhankelijk bestuurder van Befimmo NV, een vastgoedbevak gespecialiseerd in kantoorvastgoed vooral gelegen in stadscentra.

  •     Wouter Torfs, CEO van Schoenen Torfs, die de familiale winkelketen van 26 naar meer dan 60 winkels bracht. Onder het beleid van Wouter ontstond een unieke bedrijfscultuur waar humaniteit en ondernemingszin centraal staan.

  •     Erwin Van Osta, CEO van Hubo, met meer dan 120 winkelpunten een topper onder de Belgische doe-het-zelfketens. Door de overname van de tuincentra van Walter Van Gastel heeft hij nu bovendien ook ambitieuze plannen in de tuinsector.

Reserveer vandaag

U leest het, veel interessant volk op retaildetail Night 2012. En daar willen we u uiteraard heel graag bij hebben. Bovendien bepaalt u zelf ter plaatse de winnaars!

 

De plaatsen zijn echter beperkt, vandaag reserveren is dus de boodschap. Wees snel, want bij 1000 personen sluiten we af!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top