Studio Spark: Innovatie vanuit duurzaamheid, business realiteit en consumenteninzichten

Studio Spark: Innovatie vanuit duurzaamheid, business realiteit en consumenteninzichten

We leerden elkaar kennen tijdens enkele interessante samenwerkingen rond duurzame innovatie en vroegen ons af er ruimte is voor een bureau dat duurzaamheid op een cross-disciplinaire manier benadert.

 

De enige manier om erachter te komen was door zelf van start te gaan. Op 3 januari 2011 hielden we Studio Spark boven het doopvont.

Stefaan Vandist | www.studiospark.eu

Wie is Studio Spark?

Studio Spark is een jong, driekoppig creatief denk- en doe- bureau bestaande uit Bart Jansen, Tom Duhoux en Stefaan Vandist. Samen begeleiden we organisaties in de ontwikkeling en marketing van duurzame innovaties om ze klaar te maken voor een nieuwe wereld.

 

Bart heeft zijn sporen verdiend als ecodesigner en expert rond integrale ketensamenwerking, duurzame materiaalkringlopen en nieuwe business modellen. Tom werkte als Cradle-to-Cradle project manager in de recyclagesector en Stefaan werkte afgelopen jaren als merk- en communicatiestrateeg in de reclame- en internetsector.

Facts, Faith en Fun?

Onze achtergrond is zeer uiteenlopend, maar het is onze overtuiging en complementariteit die ons bij elkaar heeft gebracht.

 

Echt duurzame innovaties kunnen maar beter stevig verankerd zijn met krachtige bedrijfseconomische hefbomen en ontwikkeld worden vanuit empathie voor wat leeft bij consumenten.

 

Facts, Faith en Fun is tegelijk onze filosofie en ons werkmodel. Het verplicht ons om samen met onze klanten met een ruime blik naar de totale werkelijkheid en succesfactoren van duurzaamheidprojecten te kijken.

Wat kan je van Studio Spark verwachten?

Workshops, strategische planning en begeleidingstrajecten rond:

 

o De vertaling van een MVO-beleid in concrete producten en diensten

o Design, ontwikkeling, strategische planning en promotie van duurzame innovaties

o Ontwikkeling van strategische communicatieprogramma’s rond duurzame projecten

o Opzet- en projectmanagement van integrale ketensamenwerking en duurzame energie- en materiaalkringlopen

Voor wie werken we?

Vandaag werkt Studio Spark – vaak in samenwerking met complementaire partners – aan duurzame innovatie voor onderandere Colruyt Group Services, Miko Pac, Ovam, Boss Paints, Philips, Toerisme Vlaanderen, VO Events, de Vlaamse Audiovisuele Regie, Recentre, Pom Oost-Vlaanderen, Van Gansewinkel, Steelcase, Reynaers Aluminium en Het Vlaamse Innovatiepunt voor land- en tuinbouw.

 

Meer informatie?

Surf naar www.studiospark.eu of bel Stefaan Vandist op +32 496 60 93 01

We leerden elkaar kennen tijdens enkele interessante samenwerkingen rond duurzame innovatie en vroegen ons af er ruimte is voor een bureau dat duurzaamheid op een cross-disciplinaire manier benadert.

 

De enige manier om erachter te komen was door zelf van start te gaan. Op 3 januari 2011 hielden we Studio Spark boven het doopvont.

Stefaan Vandist | www.studiospark.eu

Wie is Studio Spark?

Studio Spark is een jong, driekoppig creatief denk- en doe- bureau bestaande uit Bart Jansen, Tom Duhoux en Stefaan Vandist. Samen begeleiden we organisaties in de ontwikkeling en marketing van duurzame innovaties om ze klaar te maken voor een nieuwe wereld.

 

Bart heeft zijn sporen verdiend als ecodesigner en expert rond integrale ketensamenwerking, duurzame materiaalkringlopen en nieuwe business modellen. Tom werkte als Cradle-to-Cradle project manager in de recyclagesector en Stefaan werkte afgelopen jaren als merk- en communicatiestrateeg in de reclame- en internetsector.

Facts, Faith en Fun?

Onze achtergrond is zeer uiteenlopend, maar het is onze overtuiging en complementariteit die ons bij elkaar heeft gebracht.

 

Echt duurzame innovaties kunnen maar beter stevig verankerd zijn met krachtige bedrijfseconomische hefbomen en ontwikkeld worden vanuit empathie voor wat leeft bij consumenten.

 

Facts, Faith en Fun is tegelijk onze filosofie en ons werkmodel. Het verplicht ons om samen met onze klanten met een ruime blik naar de totale werkelijkheid en succesfactoren van duurzaamheidprojecten te kijken.

Wat kan je van Studio Spark verwachten?

Workshops, strategische planning en begeleidingstrajecten rond:

 

o De vertaling van een MVO-beleid in concrete producten en diensten

o Design, ontwikkeling, strategische planning en promotie van duurzame innovaties

o Ontwikkeling van strategische communicatieprogramma’s rond duurzame projecten

o Opzet- en projectmanagement van integrale ketensamenwerking en duurzame energie- en materiaalkringlopen

Voor wie werken we?

Vandaag werkt Studio Spark – vaak in samenwerking met complementaire partners – aan duurzame innovatie voor onderandere Colruyt Group Services, Miko Pac, Ovam, Boss Paints, Philips, Toerisme Vlaanderen, VO Events, de Vlaamse Audiovisuele Regie, Recentre, Pom Oost-Vlaanderen, Van Gansewinkel, Steelcase, Reynaers Aluminium en Het Vlaamse Innovatiepunt voor land- en tuinbouw.

 

Meer informatie?

Surf naar www.studiospark.eu of bel Stefaan Vandist op +32 496 60 93 01

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top