Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut | RetailDetail

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut
Shutterstock.com

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

 

Legaal en betrouwbaar

Mensen met twee linkerhanden die in één van de 144 winkels van Hubo een tuinhuisje of een verlichtingsarmatuur kopen, kunnen voor de montage daarvan nu terecht bij de klussers van ListMinut, een peer-to-peerplatform dat particulieren toelaat om legaal bij te verdienen met eenvoudige diensten als klussen, tuinieren of schilderen. Klanten zetten dienstaanvragen online, dienstverleners solliciteren voor de jobs die ze willen en kunnen uitvoeren.

 

Het komt bij Hubo vaak voor dat klanten aan verkopers vragen of ze niemand kennen die hen kan helpen, verklaart CEO Erwin Van Osta aan Digimedia. Voortaan kunnen klanten makkelijk via de Hubo-website een betrouwbare klusser vinden bij hen in de buurt, voor klussen als elektriciteitswerken, montage of loodgieterij. Dankzij dit partnerschap krijgen de dienstverleners van ListMinut een veel grotere zichtbaarheid, terwijl de klanten van Hubo snel geholpen worden. Het installeren van tuinhuisjes, het renoveren van badkamers en het installeren van keukens zijn de meest gevraagde diensten, blijkt na een testperiode van een maand.

 

Listminut werd in 2013 opgericht in Brussel en is intussen actief in het hele land, met meer dan 4.000 dienstverleners die tot 400 euro per maand bijverdienen als jobstudent of als zelfstandige in bijberoep. De jobs zijn gedekt door een verzekering, de betaling gebeurt online en een evaluatiesysteem laat gebruikers toe om te zien wat anderen vonden van een dienstverlener.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.

Spontane staking uitgebroken bij Brico

23/04/2018

Afgelopen zaterdag waren alle Brico-winkels in Brussel dicht, net als een aantal vestigingen in Vlaanderen en Wallonië. De medewerkers legden er spontaan het werk neer omdat de Brico in Molenbeek sluit.