Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat wordt Allmat | RetailDetail

Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat wordt Allmat

Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat wordt Allmat
Foto: Allmat

De Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat scheurt zich af van de Franse groepering BigMat en gaat op eigen houtje verder onder de formulenaam Allmat

 

Vrijheid om te onderhandelen

Onder leiding van Amélie et Arnaud Body maakt de Naamse bouwmarktformule met dertien vestigingen zich los van de Franse inkoopgroepering. Het is de bedoeling om de keten zelfstandig verder te ontwikkelen en te moderniseren. Allmat wil klanten een zeer breed gamma aan kwalitatieve bouwmaterialen aanbieden, legt zaakvoerder Arnaud Body uit. Door voortaan volledig vrij te kunnen onderhandelen met leveranciers verwacht de nieuwe formule ook de beste prijs-kwaliteitverhouding te kunnen bieden. 

 

“Onze nieuwe autonomie is ook essentieel op het vlak van marketingontwikkeling: premiummerken, eigen merken, promoties, …”, klinkt het. Allmat blijft overigens, net zoals Bodymat vroeger, zowel professionele als particuliere klanten bedienen.

 

Digitaal platform en expansie voor ogen

De verandering komt er nadat de zaakvoerders twee jaar geleden het bedrijf overnamen van hun vader Philippe Body. Samen willen ze het familiebedrijf verder laten uitgroeien tot een vaste waarde op de Waalse markt, al blijven de structuren en medewerkers ongewijzigd. “Wij staan voor dezelfde waarden en streven dezelfde doelstellingen na”, zegt medezaakvoerder Amélie Body.

 

De meeste verkooppunten zijn inmiddels gerenoveerd volgens het nieuwe concept, andere investeringen staan op de planning: in eerste instantie wil de bouwmarktketen een digitaal en logistiek platform ontwikkelen om zich klaar te maken voor “de retail van morgen”. De groep wil op termijn ook nieuwe winkels openen.

 

Vandaag heeft Allmat al meer dan 400 medewerkers, dertien winkels, een houthandel en twee logistiek platformen. Het bedrijf uit Namen is daarmee goed voor zo’n 118 miljoen euro omzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.