Coolblue slaat zijn tenten op in outdoor-markt

"Grootste aanbod op de markt"

Offline concurrenten zullen de komst van Coolblue meteen geweten hebben: met meer dan 600 rugzakken op rugzakcenter.be en net geen 200 slaapzakken op slaapzakstore.be hebben de Nederlanders naar eigen zeggen meteen het grootste outdoor-aanbod in de markt.

 

De site blijft ook in het kampeer-aanbod zijn concept trouw: gespecialiseerde webwinkels (voorlopig alvast vijf aparte voor outdoor) en een duidelijke keuzehulp aan de hand van criteria die de klant kan aangeven, in plaats van een algemeen label "de beste slaapzak" – een label dat manager Werner Bruyns ook resoluut afwijst: "De beste slaapzak voor een zonvakantie in Frankrijk is immers niet dezelfde als voor een trektocht door de Himalaya."

 

Mogelijk dankzij nieuw magazijn

De uitbreidingen naar witgoed en kamperen werden mogelijk dankzij het nieuwe magazijn, dat Coolblue onlangs opende in Tilburg. Toen al had Bruyns laten vallen dat er gauw leuke nieuwe webwinkels zouden opengaan. Of hij daarmee deze nieuwelingen bedoelde is niet helemaal duidelijk, maar topman Pieter Zwart zal ze zeker kunnen appreciëren: outdoor is immers een markt die in de Benelux goed is voor 400 miljoen euro per jaar.

 

Sinds vandaag telt Coolblue 119 Belgische webwinkels, telkens met een Nederlands broertje. Het inmiddels dertien jaar oude bedrijf hoopt dankzij een forse uitbreidingsstrategie dit jaar zijn omzet van 168 miljoen over de 200 miljoen euro te tillen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


23/09/2016

In de eerste helft van het boekjaar 2016 heeft HelloFresh zijn omzet meer dan weten te verdubbelen ten opzichte van een jaar eerder. Daar tegenover staat wel het feit dat ook het verlies bij het bedrijf verdubbelde.

22/09/2016

Amazon heeft vandaag zijn platform voor handgemaakte artikelen, Handmade at Amazon, toegevoegd aan zijn websites in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

22/09/2016

De Franse online shopping community Showroomprivé heeft een nieuwe operationeel directeur aangesteld. De 40-jarige Anil Benard-Dende komt over van bij Cdiscount en heet een kei te zijn in logistiek.

22/09/2016

De nieuwe website en app Skip-Q heeft het plan om de wachtrijen in broodjeszaken en restaurants tijdens de lunchuren drastisch te verminderen. Via het platform kunnen bestellingen op voorhand gedaan en betaald worden.

22/09/2016

Stadsdistributiebedrijf Bubble Post heeft er een nieuw type voertuig bij: de Bubble Stint, een wat bizar ogend voertuig dat vlotjes tot 400 kilogram op een milieuvriendelijke manier naar de stadswinkels en inwoners kan brengen.

22/09/2016

Rocket Internet, de incubatiegroep van de Duitse broertjes Samwer, heeft een halfjaar achter de rug om snel te vergeten: het groepsverlies ging vlot boven het half miljard euro als gevolg van flinke afboekingen.

Back to top