40.000 Vaderdag-cadeaus van Gamma supersnel de deur uit | RetailDetail

40.000 Vaderdag-cadeaus van Gamma supersnel de deur uit

40.000 Vaderdag-cadeaus van Gamma supersnel de deur uit

De superstunt waarmee Gamma donderdag en vrijdag laatstleden uitpakte en die in principe tot 23 mei zou lopen, is ‘wegens succes’ vroegtijdig afgeblazen. De 40.000 voorziene cadeaus waren na anderhalve dag al uitverkocht, zo weet Het Laatste Nieuws te melden.

 


Stanley-koffer vol verrassingen

Naar aanleiding van Vaderdag bood de bouwmarktreus voor 7 euro een gereedschapskist vol verrassingen aan. Gamma vulde 40. 000 Stanley-koffers met blikjes bier en tal van DHZ-spullen en lanceerde een nationale mediacampagne. Bestellen kon tot 23 mei, maar de keten was wel zo voorzichtig om er duidelijk bij te vermelden “Zolang de voorraad strekt”. Terecht, want na anderhalve dag was alles al de deur uit. “We hebben meteen onze spots op radio en tv geschrapt en alle klanten ingelicht. Jammer voor wie geen koffer kon bemachtigen, maar deze stormloop hadden we nooit verwacht”, aldus marketingdirecteur Van Gansbeke.

Test-Aankoop ‘not amused’

Gevraagd naar een reactie wees Ivo Mechels, woordvoerder van Test-Aankoop, nog eens op de wettelijke verplichtingen rond campagnes als deze: “Bedrijven die een nationale actie lanceren, moeten voldoende producten in voorraad hebben. Het is aan de overheidsdienst Economie om over het begrip 'voldoende' te oordelen. Al kan ik mij niet voorstellen dat Gamma dit niet had kunnen voorzien. Doe-het-zelvers die zich dus tekort gedaan voelen, moeten naar de overheid stappen.”
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.