"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"
Consumentenbond

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Laagsteprijsgarantie

Hornbach valt alweer in de prijzen, ditmaal met zijn laagsteprijsgarantie die de Duitse bouwmarktketen opnieuw de titel, uitgereikt door de Consumentenbond, van 'goedkoopste bouwmarkt van Nederland' oplevert. De consumentenorganisatie voerde naar jaarlijkse gewoonte onderzoek uit naar de prijzen van doe-het-zelfartikelen bij tien bouwmarktketens en drie webwinkels. Daaruit blijkt dat de prijzen van de 156 onderzochte producten, waaronder handgereedschap, verf, bouwmaterialen en hout, gemiddeld 13% lager liggen dan elders in Nederland.

 

"Hornbach doet niet aan aanbiedingen of kortingsacties," zegt Hans van Bemmel, hoofd Inkoop bij Hornbach: "Maar via onze laagsteprijsgarantie doen onze klanten het hele jaar door voordeel." Klanten die bij een identiek artikel elders goedkoper vinden, krijgen bij Hornbach namelijk 10% extra korting voor de tip, bovenop het verschil in prijs.

 

"Ook de Beste Bouwmarkt"

Eind 2017 riep de Consumentenbond de Duitse bouwmarktreus ook al voor de twaalfde keer uit tot 'Beste Bouwmarkt van Nederland'. Ook onafhankelijk onderzoek van GfK toonde aan dat Hornbach, al voor de vierde keer op rij, zich de 'best gewaardeerde bouwmarkt' mag noemen. “Het is mooi dat onafhankelijk onderzoek bevestigt dat we met onze laagsteprijsgarantie en kwaliteitsadvies in de winkel de juiste koers bevaren voor onze klanten," vindt van Bemmel.

 

Vorige week nog kwam Hornbach voor de dag met gunstige jaarcijfers, vooral op de Nederlandse markt, waar de bouwmarktketen een groei met dubbele cijfers liet optekenen. In het vorige boekjaar draaide Hornbach meer dan vier miljard omzet, een groei met meer dan 5% die de keten dus vooral dankt aan zijn internationale markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.