Brico voegt websites samen

Brico pakt website aan

Doe-het-zelfketen Brico kiest voor een gemeenschappelijke website om de producten van zijn drie ketens online aan de man te brengen.

 

Ruimere vernieuwingsoperatie

Brico telt vandaag drie winkelformats: Brico zelf, Brico Planit en Brico City. Voortaan zijn die merken te vinden op één gezamenlijke website: Brico.be. Dat moet de zaken voor de consument een stuk eenvoudiger maken, want het samengevoegde assortiment van meer dan 45.000 producten is nu op één plek online beschikbaar. Klanten kunnen ervoor kiezen om de artikelen thuis te laten leveren of te reserveren en in een winkelpunt naar keuze op te halen.

 

Sinds een tweetal jaar voert Brico-eigenaar Maxeda een vernieuwingsoperatie door bij de doe-het-zelf-keten. Het kiest daarbij voor een multiformaatstrategie, waarbij Brico drie winkelformules overkoepelt. Brico Planit is gericht op grote projecten, met experts op elk domein. Brico zelf is de ruime buurtwinkel en Brico City is een kleinere stadswinkel met een basisaanbod. De retailer werkt ook hard aan de renovatie van het hele winkelnetwerk, waarbij een vijftal vestigingen per jaar worden vernieuwd.