Bricoalliance krijgt versterking uit Scandinavië | RetailDetail

Bricoalliance krijgt versterking uit Scandinavië

Bricoalliance krijgt versterking uit Scandinavië

Nadat in 2011 Bauhof uit  Estland, het Russische Metrika en Tekzen uit Turkije lid werden van het aankoop- en serviceplatform Bricoalliance, start ook het nieuwe jaar met een nieuw lid. Byggmax versterkt met zijn 86 doe-het-zelfwinkels in Zweden, Noorwegen en Finland vanaf heden de alliantie.

Daarmee breekt voor Bricoalliance een nieuwe fase aan: “In de eerste fase van de alliantie was het doel het volume en de aankoopkracht te versterken. Nu wordt de focus gelegd op het sourcen van producten voor de volledige groep, met nadruk op promotionele items en private label-assortimenten,” legt General Manager Jeroen Lauwers uit.

 

Bricoalliance vertegenwoordigt vandaag negen leden die operationeel zijn in dertien landen. De totale omzet van Bricoalliance bedraagt 1,824 miljard euro met 547 winkels en een totale winkeloppervlakte van 1.531.700 m².  “En er staan al nieuwe potentiele leden klaar om de alliantie nog verder te versterken,” aldus nog Lauwers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.