Capi Europe start klantenservice via WhatsApp

Capi Europe start klantenservice via WhatsApp

Planten- en bloempottenfabrikant Capi Europe gaat voortaan vragen van klanten beantwoorden via WhatsApp en Twitter. Consumenten zullen elke dag tussen 8u en 20u antwoorden krijgen op vragen die ze zo doorsturen.

Proefproject in Nederland

“Uit onderzoek blijkt dat best veel mensen nog vragen hebben als ze voor een schap staan in een tuincentrum. Bijvoorbeeld: is deze pot ook in een maat groter beschikbaar? Of in de kleur zwart? Hoeveel potgrond heb ik nodig? Daar wil je, als consument, natuurlijk meteen antwoord op hebben en dat kan nu met deze dienst”, aldus marketingmanager Maartje Mutsaers.

 

De dienst wordt de komende tijd gepromoot en getest in verschillende Nederlandse tuincentra. Indien het systeem een succes is, zal ze ook worden uitgebreid naar andere markten. Capi Europe wil de informatie die het via WhatsApp binnen krijgt bovendien gebruiken voor productontwikkeling en om de dienstverlening in de toekomst te verbeteren.

 

Capi Europe is gevestigd in Tilburg en produceert pottencollecties die worden verdeeld bij tuincentra en doe-het-zelfzaken in meer dan 60 landen.