Capi Europe start klantenservice via WhatsApp | RetailDetail

Capi Europe start klantenservice via WhatsApp

Capi Europe start klantenservice via WhatsApp

Planten- en bloempottenfabrikant Capi Europe gaat voortaan vragen van klanten beantwoorden via WhatsApp en Twitter. Consumenten zullen elke dag tussen 8u en 20u antwoorden krijgen op vragen die ze zo doorsturen.

Proefproject in Nederland

“Uit onderzoek blijkt dat best veel mensen nog vragen hebben als ze voor een schap staan in een tuincentrum. Bijvoorbeeld: is deze pot ook in een maat groter beschikbaar? Of in de kleur zwart? Hoeveel potgrond heb ik nodig? Daar wil je, als consument, natuurlijk meteen antwoord op hebben en dat kan nu met deze dienst”, aldus marketingmanager Maartje Mutsaers.

 

De dienst wordt de komende tijd gepromoot en getest in verschillende Nederlandse tuincentra. Indien het systeem een succes is, zal ze ook worden uitgebreid naar andere markten. Capi Europe wil de informatie die het via WhatsApp binnen krijgt bovendien gebruiken voor productontwikkeling en om de dienstverlening in de toekomst te verbeteren.

 

Capi Europe is gevestigd in Tilburg en produceert pottencollecties die worden verdeeld bij tuincentra en doe-het-zelfzaken in meer dan 60 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.